Guldstrand, den 19 december 2011 - 13:06 , skrev:
Fick nyligen en begagnad Acer Aspire 7220 (model ICY70) av en polare, och har svårigheter med att starta den.
Själva startknappen är lite "glappig", men när jag väl lyckas att starta datorn (hör fläkten), stängs den av nästan direkt, och sedan startar om hela tiden.
Hinner inte få någon text på skärmen, innan datorn startar om.
Har testat att byta ram-minnen, men det hjälpte inte.
Kan det vara startknappen som är boven (att datorn inte blir riktigt startad), hårddisken, eller nätaggregatet?
Verkar väldigt konstigt.
Polaren sade att han testade datorn igår, och då var det inga problem.
Han hade förmodligen tur (?)
Är tacksam för all hjälp jag kan få.
Själva startknappen är lite "glappig", men när jag väl lyckas att starta datorn (hör fläkten), stängs den av nästan direkt, och sedan startar om hela tiden.
Hinner inte få någon text på skärmen, innan datorn startar om.
Har testat att byta ram-minnen, men det hjälpte inte.
Kan det vara startknappen som är boven (att datorn inte blir riktigt startad), hårddisken, eller nätaggregatet?
Verkar väldigt konstigt.
Polaren sade att han testade datorn igår, och då var det inga problem.
Han hade förmodligen tur (?)
Är tacksam för all hjälp jag kan få.
Eftersom det enda som hänt sedan datorn fungerade är att den har flyttats så verkar det ju lite som att det är något som har skakats loss eller något liknande. Överhettning pga att processorn inte får någon kylning kan orsaka att datorn stänger av sig efter ett par sekunder. Du skulle ju kunna pröva och se om du kan hitta någon beskrivning av hur man öppnar datorn för att se om där verkar vara något löst i den.