Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Windows 7 pro har blivit konstigt [LÖST]

tangentbord cookies

• Vänligen logga in för att svara
8 svar i den här tråden

#1 eklov

eklov
  • Medlem
  • PipPip
  • 35 inlägg

Skrivet 04 januari 2012 - 10:22

När jag startade datorn och var inne på Västtrafiks hemsida kunde jag inte skriva å, ä eller ö! Jag har i urklipp för att skriva dessa åäö. Det verkar som om datorn tror jag har amerikanskt tangentbord. Dessutom har datorn raderat min automatiska inloggning till detta forum, jag fick logga in manuellt. Går man och försöker byta tangentbord via Kontrollpanelen finns inga val, det är tomt!
Jag har startat om (då ville datorn själv återställa sig, det fick den, ingen skillnad), startat om med F8 och valt senast fungerande, ingen skillnad!
Vad g;ra!@#$%^&*())_+`-=0 hittar inte frågetecken!

Bifogade fil(er)

• Bifogad fil  Tgntb.jpg   44,83K   0 Antal nedladdningar

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Huskvarna

Skrivet 04 januari 2012 - 13:58

Om du startar om i felsäkert läge till administratörens konto, kan du se några inmatningsspråk då?

Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler

#3 eklov

eklov
  • Medlem
  • PipPip
  • 35 inlägg

Skrivet 04 januari 2012 - 15:07

Jag kunde inte hitta den funktionen i Fels'kert l'ge. Kollade alla l'nkar i Kontrollpanelen.
Gjorde system[terst'llning tillbaks 'nnu mer tillbaks, till 22/12 2011, men som synes ingen skillnad. Det verkar som om det inte 'r fel i Windows om fel i Windows skall repareras med system[terst'llning, men det borde ju finnas spr[kalternativ i Kontrollpanelen om Windows 'r korrekt. Jag 'r helt r[dvill.

#4 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg

Skrivet 04 januari 2012 - 21:08

Vad händer om du trycker Alt + Vänster Shift? meningen är att den ska växla tangentbord... om det blivit något knas med flera tangentbord.

Vad har du för dator?

Spoiler

#5 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg

Skrivet 04 januari 2012 - 21:23

Om du kollar i "gpedit.msc" Administrativa mallar -> Kontrollpanelen -> Nationella inställningar..., hur ser det ut där?

Spoiler

#6 eklov

eklov
  • Medlem
  • PipPip
  • 35 inlägg

Skrivet 04 januari 2012 - 22:23

En annan sak som ocksa blivit konstigt: Internet Explorer har tappat historiken. Om jag skriver in ett URL och trycker Enter blir inget kvar, det ar tomt om jag klickar pa den lilla triangeln till hoger i adressfonstret. Jag tror att alla cookies forsvann, men nu kommer jag in pa detta forum direkt efter att jag tvingades logga in mig manuellt forut idag. Nu haller jag pa med att sakerhetskopiera allt viktigt innehall till en extern harddisk. Ska prova gpedit.msc senare. Det lutar at att jag far installera om!

#7 eklov

eklov
  • Medlem
  • PipPip
  • 35 inlägg

Skrivet 17 januari 2012 - 12:30

PROBLEMET ÄR LÖST!
Min dator är fixad utan att jag behövt bygga om den.
Det var registerrensningsprogrammet ”CleanMyPC” som rensade för tufft.
Jag har nu avinstallerat det programmet. Farligt program.
Jag kunde återställa registret som det var före installationen av ”CleanMyPC” och vips var funktionerna tillbaks.
Systemåterställning i Windows återställer alltså inte registret blev den nya kunskapen jag fått. :)
Hur stänger jag en tråd, för nu borde den väl stängas?

#8 Wheninrome

Wheninrome
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 844 inlägg
  • Från:North Of Europe

Skrivet 17 januari 2012 - 12:47

Gå till första inlägget du gjorde och välj "Redigera". I Rubriken gör du tillägget [LÖST] så att alla vet det. Sen så kan det ju alltid vara kul för andra med samma problem att veta hur felet löstes.

#9 OlleBull

OlleBull
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 205 inlägg
  • Från:Mälardalen
  • Intressen:Datorer och digital behandling av bilder och film.

Skrivet 17 januari 2012 - 13:57

eklov, testa CCleaner till dina städningar av datorn, skräpfiler mm. Säkert program som används av många. Jag använder det då och då på alla mina datorer och har inte råkat ut för några problem. Programmet förbättras också frekvent.

Ta hem CCleaner - Slim på denna sida.

http://www.piriform....ccleaner/builds

Det här inlägget har redigerats av OlleBull: 17 januari 2012 - 14:03

MVH...OB

Andra trådar taggade med något av följande nyckelord: tangentbord, cookies

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare