Förslag på ändringar
Skrivet 07 januari 2012 - 21:22
Synpunkter eller tankar kring nedanstående?
- Ändra namn på "Övriga program" till "Program"
- Ny forumkategori "Events" eller använda kalendern?
- Ny underkategori till Hårdvara: "Köpråd inför köp"?
- Mobiltelefon => Surfplattor, eller Surfplattor under Hårdvara?
- Touch-underforum till Windows 8?
- Köp, sälj och byt? Finns det behov av det?
- Virtualiseringskategori?
- Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos
Skrivet 07 januari 2012 - 21:30
I såfall bör du ha ett nytt forum för plattor..... (se sweclockers)
Skrivet 07 januari 2012 - 22:16
Mvh
Lasse B
Windows 7 Home Premium (64 bit), Nvidia Ge Force 9200M GS
Internet Explorer 9, Norton Internet Security 2012.
Office Hem- Och Student 2007, Office Outlook 2007.
Internet Explorer 64-bit
Skrivet 08 januari 2012 - 08:23
Andreas Stenhall, den 07 januari 2012 - 21:22 , skrev:
Synpunkter eller tankar kring nedanstående?
Förstör inte forumet nu. Låt det inte växa sig för stort så att det blir för mycket jobb med att underhålla avdelningar som få besöker. Jag skulle hellre koncentrera mig på att underhålla och förbättra det som redan finns. T ex köp- och säljavdelning skulle enligt mig vara rätt överflödigt eftersom blocket och tradera finns. Vad jag saknar är en avdelning för diverse guider i stil med "how to..." eller "...for dummies..."
Nåt som skulle vara coolt är ett supportforum där man kan prata direkt med en kunnig person, något jag erbjudit titt som tätt. Oftast släkten men även andra ringer om diverse fel och frågor rörande alla områden.
Skrivet 08 januari 2012 - 09:16
plun, den 07 januari 2012 - 21:30 , skrev:
Jag tycker tvärtom att de blir allt mer snarlika. Det är i princip bara storleken på panelen och ringfunktion som avgör om det är en mobil eller platta. Det tillsammans med att aktiviteten i mobilavdelningen inte är enorm tycker jag bäddar för en gemensam kategori. Man ska inte sprida ut saker bara för spridandets skull, då blir det snart lika svårt att hitta rätt avdelning som att hitta rätt tråd inom en avdelning. Tycker redan det är många avdelningar på AOW.
Nej då blir det för mycket kaka på kaka mot parent-kategorins namn. Dessutom är den ju avsedd för det som inte passar i syskonkategorierna så namnet är perfekt.
Varför ligger inte Spel under "Program och programtips" ?
Tycker "Program och programtips" borde ligga före "Webbläsare".
Använd kalendern.
Nej det lilla snacket om det kan samsas i samma kategori.
Slå samman, se svar ovan.
Njae, tror inte det behöver särskiljas. Vänta och se, låt Manneman slita med att flytta över saker senare isåfall.
Nej. Som redan nämnts finns det utmärkta andra kanaler för det.
Ja möjligen. Det har varit en del sådant om det periodvis och det är något som kan vara bra att ha separerat för den som vill börja med det och ska sätta sig in i det. Kanske kan ge en lite mer "seriös" stämpel också eller hur man ska utrycka det. Något många verkligen har nytta av i yrkeslivet även om det säkert blir allt vanligare även privat.
Det här inlägget har redigerats av Nicklas: 08 januari 2012 - 09:31
Skrivet 08 januari 2012 - 10:12
Wheninrome, den 08 januari 2012 - 08:23 , skrev:
Nåt som skulle vara coolt är ett supportforum där man kan prata direkt med en kunnig person, något jag erbjudit titt som tätt. Oftast släkten men även andra ringer om diverse fel och frågor rörande alla områden.
Där håller jag med...
Skrivet 08 januari 2012 - 15:46
Nicklas, den 08 januari 2012 - 09:16 , skrev:
Så sant!
Det är bättre att krympa istället, så idensiteten ökar.
Som alltid när man "sprider" - ser det bara tomt och glest ut.
Det viktiga är att behålla kunniga deltagare, dessa genererar postcount och kvalité,
av över 10000 registrerade är det under en promille kvar?!
mvh marion
Skrivet 08 januari 2012 - 16:38
Wheninrome, den 08 januari 2012 - 08:23 , skrev:
Håller helt med Wheninrome
/candela
/NVIDIA GeForce FX 5200/Ph Elements 8/NEC DVD-RW ND-3500AG/DVD-RW TSSTcorp CDDVDW SH-S202N/r A920/Cannon Pixma MP490 /CFP 3.0/NOD32/Ccleaner/Anti-Malware/SuperAntiSpyware
Skrivet 08 januari 2012 - 20:11
Köpråd, absolut.
Mobiltelefoner, kvar som egena kategori, surfplattor egen kategori (ev bättre namn på den tablets?)
möjlitvis att göra dem till ett subforum till kategori mobila enheter?
Touch, behöver kanske ingen egen kategori ännu
Virtua*blaha* - tror den skulle blir ganska öde, då de flesta här inte frågar eller har sådana kunskaper.
Har tidigare föreslagit att man ska kunna öppna en chatt med t.ex en trådskapare för att chatta och lösa problemet, men det infördes icke då då det inte skulle föra tråden framåt / vara hjäp för nästkommande med samma problem, så svårt att se skype iden bli verklighet.
Men visst man kanske kunde ha ett event där användare kan ställa och få svar på sina frågor.
Skrivet 09 januari 2012 - 16:09
Båda förs kanske inte så ofta på tal här men är själv inte alls emot att den virtuella delen får en egen avdelning så trådarna samlas samman och blir lite mer lättare & hitta när man letar. Annars har jag inga direkta synpunkter emot resten, kul med lite nya grejer.
Gillar även upplägget som gjorts ang Guider, Tips & Tricks tillhörande respektive version av Windows.
Perfekt när man söker efter saker som hör ihop med de OS man använder och gör letandet så mycket enklare.
Något som kanske borde lyftas fram mer är ju guldgruvan ni sitter på här http://www.tipsomvista.se/
Skulle gissa flera missar & kolla alla bra tips & guider som ligger lagrade på dom sidorna.
Hur hade det sett ut om man försöker sammanföra forumet lite mer med de samlade innehållet på andra sajten, länkar eller kanske rent av överflyttning av vissa skrivna artiklar & guider så mer blir åtkomligt lättare ifrån varje versions kategori som de ser ut just nu i forumet (tänker på samma som inledningen). Någon nämde fördelen med krympa, och i göra sökandet enklare så kan det ju va en lösning de också. Håller med...man kan ju trolla & förenkla åtkomligheten mellan innehåll & sidor bara genom använda länkar på olika sätt. Hade gett mer tyngd i forumdelen som nog dom flesta söker sig till, samtidigt som allt samlat innehåll kunde föras samman lite mer...resultatet, mer överskådligt & mer lättåtkomligt.
Kan väl instämma omkring använda chatt i trådarna enligt ovanstående också. Men ingen behöver ju gå lottlös för de, vi har ju en fungerande chatt för alla dom medlemmar som vill utnyttja den
Skrivet 07 februari 2012 - 22:37