Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

[LÖST]Användarkonto som inte jag har skapat updatususer

• Vänligen logga in för att svara
3 svar i den här tråden

#1 nasarf

nasarf
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 427 inlägg
  • Kön:Inte valt

Skrivet 20 januari 2012 - 21:30

Hej,

Satt & pillade lite med olika inställningar här precis och fann under användarkonton att det fanns ett konto inte vi har skapat. Det kallar sig för "updatususer". Har ni någon aning om vad det kontot sysslar med och om det är säkert att ta bort?

Windows hjälp hittar inget med det namnet. :blink:

Bifogad fil  updatususer okand for mig.JPG   12,85K   1 Antal nedladdningar

Det här inlägget har redigerats av nasarf: 18 februari 2012 - 20:45

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 si3rra

si3rra

=^..^=

• Hedersmedlem
  • 2 636 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Den lilla staden med affär och pizzeria.

Skrivet 20 januari 2012 - 21:58

Det kontot är skapat av och används av "Nvidia update" som du antagligen installerat tillsammans med drivrutinen till ditt grafikkort (så vida du har ett Nvidia kort), för att få bort den så går du in i kontrollpanelen, program och funktioner och väljer att avinstallera Nvidia update.

#3 tesuki

tesuki
  • Medlem
  • Pip
  • 7 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 20 januari 2012 - 23:42

Om man vill ha kvar Nvidia Update men bli av med användaren på välkommsskärmen kan man ta att lägga till ett par nycklar i registret.
först får man lägga till en nyckel i "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon" med namn "SpecialAccounts" och i denna skall du lägga till nyckeln "UserList", nu bör du ha nyckeln "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList" där skall du lägga till ett 32bit DWORD med användaren du vill dölja i detta fall "UpdatusUser".

Jag har bifogat en .reg fil vilket borde fungera (den gör det på min Windows 8 maskin) som tar bort användaren vid inloggning.

Överlag var försiktig när du pillar i registret.

Bifogade fil(er)

Det här inlägget har redigerats av tesuki: 20 januari 2012 - 23:45

#4 nasarf

nasarf
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 427 inlägg
  • Kön:Inte valt

Skrivet 21 januari 2012 - 20:04

Tack för hjälpen, det löste det.

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare