Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Program som funkar i windows 7 men även xp att felsöka en o nå bar usb disk! ?

• Vänligen logga in för att svara
35 svar i den här tråden

#21 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg
  • Kön:Kvinna
  • Från:Stockholm

Skrivet 24 januari 2012 - 00:55

Filsystemet på disken har skadats (det står RAW nu men var troligen NTFS förut) och då kan inte Windows läsa hårddisken. Du kan pröva MiniTool Partition Recovery för att försöka fixa till partitionen.

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#22 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Östergötland
  • Intressen:Film, Musik, Data, Skriva/Läsa dikter, Laga Mat, Spela Gitarr

Skrivet 24 januari 2012 - 03:03

View PostCecilia, den 24 januari 2012 - 00:55 , skrev:

Filsystemet på disken har skadats (det står RAW nu men var troligen NTFS förut) och då kan inte Windows läsa hårddisken. Du kan pröva MiniTool Partition Recovery för att försöka fixa till partitionen.

Tack så himla mycket för all hjälp hitintills :) Men vet du om det tar lång tid att köra dessa test program för när jag körde sea tool´s för ett år sen så tog det säkert mellan 20 minuter till en timme! ? Och hur är det med mini tool, hur länge ska jag vänta innan jag an konstatera om det funkkar som det ska eller ej! ?

Mvh Mattias

#23 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 24 januari 2012 - 07:23

Bara trevligt att hjälpa dig :)

MiniTool Partition Recovery är inget testprogram utan det letar bara efter partitionsinformation och det ska gå fort. SeaTools och liknande testprogram undersöker ju varenda liten bit på hårddisk för att undersöka om den är hel och det är ju tidsödande.

#24 Opptokoppter

Opptokoppter
  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1 491 inlägg
  • Från:Småland

Skrivet 24 januari 2012 - 10:12

Finns tillfällen då man kan tacka sig själv för sin egen okunnighet!

På de lilla deviset behöver inte svårighetsgraden i lösa ett problem alla gånger bli alltför övermäktigt.

Tänk nu om det hade handlat om en väl bevandrad avancerad användare som känt till de mesta i förväg?

Tack själv Mattias, ett nöje & bistå :)

#25 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 04 februari 2012 - 14:51

Ja tänk om det hade varit så då hade ju inte varit lika kul även om jag som privatperson anses vara väl insatt i datorer och allt som har med det att göra så finns det ändå saker som man inte kan och detta att felsöka hdd har jag inte behövt hålla på med tidigare så, just själva diagnos delen är ju ny för mig och jag är väldigt hungrig på att lära mig allt nytt jag inte kan och avgudar denna sida och måste säga att jag trodde det skulle ta längre tid innan jag skulle få svar så vart väldigt glad och överaskad att jag fick svar så fort och att det var så seriösa med.

Kul att en okunnighet kunde vara till nytta och tack alla som har tipsat om program och särskilt till Cecilia. Mvh Mattias

#26 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 12 februari 2012 - 05:26

Vad betyder det när både hitatch och seatools program säger att resultatet är: passed och vad ska jag göra åt det för att kunna reparera det om det nu går? :)

#27 opensource

opensource
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 356 inlägg

Skrivet 12 februari 2012 - 08:10

Om filsystemet är messed up och det står RAW kanske du kan få ut filerna med Recuva: http://www.piriform....wnload/standard

Har själv inte behövt använda programmet men andra jag gett det till har varit väldigt nöjda. Tror det kan fungera i detta fallet. Den reparerar inte utan extraherar de filer som går att vaska fram.

#28 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 12 februari 2012 - 09:21

View PostMAUR24, den 12 februari 2012 - 05:26 , skrev:

Vad betyder det när både hitatch och seatools program säger att resultatet är: passed och vad ska jag göra åt det för att kunna reparera det om det nu går? :)
Det betyder att de inte har hittat något fel på hårddisken.

Har du prövat med MiniTool Partition Recovery som jag tipsade om förut?

#29 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 13 februari 2012 - 23:23

View PostCecilia, den 12 februari 2012 - 09:21 , skrev:

Det betyder att de inte har hittat något fel på hårddisken.

Har du prövat med MiniTool Partition Recovery som jag tipsade om förut?

Här är resultatet av scaningen med mini tools!
Vad kan ni se ut ifrån vad programmet visar och vad kan jag göra för att reparera dom skadade delarna! ?

Bifogade fil(er)

#30 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 14 februari 2012 - 05:09

Så vitt jag förstår ska du i första bilden bocka i rutorna till vänster innan du klickar Finish.

#31 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 25 april 2012 - 16:15

Vilken hårddisk ska man köpa föra att spara alla filer jag har på denna som är paj och vilket kabbinett är bäst?
Sen så var det att kunna rädda dom förlorade filerna som funkade med MiniTools men det kostar ju att använda efter man har kommit upp i 1 GB så jag undrar om det finns nåt annat program som kan det samma och är gratis att använda?

#32 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 25 april 2012 - 18:24

Jag tror inte att det är någon större skillnad på olika hårddiskfabrikat. Du behöver en hårddisk med rätt gränssnitt (kontakt), t ex SATA.

Du har tidigare i tråden fått tips på olika filräddningsprogram, t ex Recuva.

#33 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 25 april 2012 - 20:35

Okej! Fast vad är då skillnaden mellan seagates barrcuda och icke barrcuda då?
Jo men ingen av dom programmen hittar den trasiga hårddisken mer än minitools så det är därför jag skriver och frågar om det! ?

#34 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 25 april 2012 - 23:13

Har du försökt använda Minitool för att laga partitionerna i stället för att rädda filer?

Barracuda är sådana hårddiskar som är avsedda för privatpersoner och stationära datorer (3,5"). Momentus motsvarande för bärbara datorer (2,5"). Constellation riktar sig mot företag.
http://www.seagate.c...al-hard-drives/

#35 MAUR24

MAUR24
  • Medlem
  • PipPip
  • 31 inlägg

Skrivet 25 april 2012 - 23:41

View PostCecilia, den 25 april 2012 - 23:13 , skrev:

Har du försökt använda Minitool för att laga partitionerna i stället för att rädda filer?

Barracuda är sådana hårddiskar som är avsedda för privatpersoner och stationära datorer (3,5"). Momentus motsvarande för bärbara datorer (2,5"). Constellation riktar sig mot företag.
http://www.seagate.c...al-hard-drives/

Jag har försökt att rädda filer med Minitool men inte försökt att laga partitionerna, hur gör jag det med minitool då?

#36 Cecilia

Cecilia
  • Hedersmedlem
  • 3 437 inlägg

Skrivet 26 april 2012 - 14:30

Se på slutet av http://www.minitool-...coverymore.html

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare