problem med bluetooth dongelen i windows 7
Startat av coldplay, jan 23 2012 19:20
11 svar i den här tråden
Skrivet 23 januari 2012 - 19:20
hej
när jag ändrade mitt operativ system från xp till windows 7 så kunde jag inte längre använda min bluetooth. På enhetshanteraren så funkar bluetoothen perfekt och inga probelm med drivrutiner vad de verkar. Och hp programet för trådlöst närverk och bluetooth säger att bluetoothen är på och funkar. men windows säger i kontrollpanelen My bluetooth att det finns inget stöd för den installerade bluetooth dongelen.
Vad kan jag göra?
när jag ändrade mitt operativ system från xp till windows 7 så kunde jag inte längre använda min bluetooth. På enhetshanteraren så funkar bluetoothen perfekt och inga probelm med drivrutiner vad de verkar. Och hp programet för trådlöst närverk och bluetooth säger att bluetoothen är på och funkar. men windows säger i kontrollpanelen My bluetooth att det finns inget stöd för den installerade bluetooth dongelen.
Vad kan jag göra?
- Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos
Skrivet 23 januari 2012 - 20:18
Tja, om du inte kan installera om drivrutinerna och få dem att fungera så får du kanske fundera över att investera i en separat blåtandsdongle. Jag har en äldre HP (NC6120) och inga som helst problem med blåa tänder på den. Det kan vara så i ditt fall att du måste uppdatera drivrutinerna eller bara installera om dem.
Skrivet 23 januari 2012 - 20:45
har redan installerat om det flera gånger och tagit bort den... funakr inte... funkade ju med vista...
Skrivet 23 januari 2012 - 21:39
Kan vara så att drivisarna inte är kompatibla med win7 så då är det kanske bara tilla köpa en separat blåtandsplupp på Clas Ohlson eller dylikt. Kostar runt 100-200 spänn beroende på sort.
Skrivet 23 januari 2012 - 21:46
Är det en intern eller extern dongle, och fungerar den i övrigt?
Och detta "My bluetooth" är det något som kommer från tillverkaren eller drivrutinen?
Vad ska du ansluta för enhet via bluetooth?
Och detta "My bluetooth" är det något som kommer från tillverkaren eller drivrutinen?
Vad ska du ansluta för enhet via bluetooth?
Det här inlägget har redigerats av si3rra: 23 januari 2012 - 21:49
Skrivet 23 januari 2012 - 21:54
de är en intern dongle å den fungerar utmärkt annars och har fungerat väldigt bra på vista. den fungerar även i windows 7 de är bara i det bluetooth programet som ligger under kontrollpanelen i windows den inte funkar...
finns det något annat program man kan använda för att hitta enheter?
Jag har en hemmabio som går på bluetooth som jag kan spela upp ljud på från datorn med bluetooth.
finns det något annat program man kan använda för att hitta enheter?
Jag har en hemmabio som går på bluetooth som jag kan spela upp ljud på från datorn med bluetooth.
Skrivet 23 januari 2012 - 21:57
Har du laddat ner de senaste drivrutinerna tillgängliga från tillverkaren?
Är nog helt enkelt så att dem saknar någon sorts rutin som windows 7 vill ha för att visa den i kontrollpanelen.
Inte så att det ingår en bluetooth kontrollpanel i mjukvaran som används för att skicka ljudet till din hemmabio?
Är nog helt enkelt så att dem saknar någon sorts rutin som windows 7 vill ha för att visa den i kontrollpanelen.
Inte så att det ingår en bluetooth kontrollpanel i mjukvaran som används för att skicka ljudet till din hemmabio?
Skrivet 23 januari 2012 - 22:05
hp har ingen drivrutin specifikt för windows 7 för deras bluetooth driver... nej följde inte med någon speciell har alltid använt den som windows har installerat. men nu funkar det inte med windows 7... lite irriterande fast kanske man skulle prova windows 8 om de funkar bättre... fast de tror jag kanske inte de gör...hehe
finns det något program för att söka enheter med bluetooth som inte är windows egna?
finns det något program för att söka enheter med bluetooth som inte är windows egna?
Skrivet 23 januari 2012 - 22:14
Skulle inte rekommendera Windows 8 då den ännu inte ens nått ett beta-stadie, har tyvärr inget konkret tips. men kan du berätta lite mera specifikt vilken datormodell det är, så skulle du kunna prova drivrutinen från tillverkaren.
Skrivet 24 januari 2012 - 10:25
Installerade du drivaren med kompabilitetstöd?
Om du inte gjorde det kan jag rekommendera dig att testa det, finns ett fåtal drivare som börjar fungera då (netgears trådlösa nätverkskorts drivare fungerade för mig).
Högerklicka på installationsfilen till drivrutinen och välj egenskaper, finns en kompabilitetstabb där, välj någon av OS:en där drivrutinen fungerade.
Om du inte gjorde det kan jag rekommendera dig att testa det, finns ett fåtal drivare som börjar fungera då (netgears trådlösa nätverkskorts drivare fungerade för mig).
Högerklicka på installationsfilen till drivrutinen och välj egenskaper, finns en kompabilitetstabb där, välj någon av OS:en där drivrutinen fungerade.
Skrivet 24 januari 2012 - 14:39
Har du möjlighet att ansluta via kabel till internet så kan du testa med winupdate. det kan också fixa en del drivisar.
Skrivet 25 januari 2012 - 20:19
Du kan prova att installera manuellt med den senaste Vista drivrutinen, det borde W7 köpa.
Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.
ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler