Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

SP1 går inte att installera: Felkod 0x8007051a

• Vänligen logga in för att svara
4 svar i den här tråden

#1 Space

Space
  • Medlem
  • PipPip
  • 59 inlägg

Skrivet 03 februari 2012 - 18:15

Har under ett par månader försökt vid olika tillfällen att ladda ner SP1. SP1 har aldrig funnits på Windows Update.
Har laddat ner det separat.
Får felmeddelande ERROR_REVISION_MISMATCH(0x8007051a)
Tacksam för tips!

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 bosse2

bosse2
  • Medlem
  • PipPip
  • 75 inlägg

Skrivet 03 februari 2012 - 19:05

Först och främst, är det w7 så måste du ladda ner ett inte obetydligt antal uppdateringar först. Är det en piratare så är mitt råd att skaffa en äkta licens så har du inga problem.

#3 Turbopump

Turbopump
  • Medlem
  • PipPip
  • 40 inlägg
  • Kön:Man

Skrivet 03 februari 2012 - 21:49

Testa att köra det här kontrollverktyget. OBS! Det är olika för om det är Windows 7 32-bitars (x86) eller Windows 7 64-bitars (x64). Jag utgår från att du har ett "äkta" windows 7.

http://windows.micro...hootwindows7sp1

Windows 7 Home Premium Sp1 64-bit| Intel ® Core™i7 CPU 950 3.07 Ghz|12 GB RAM |Intel SSD 120GB 510 Series| NVIDIA GeForce GTX 470 OC | LG Blu-Ray BH08N/LS20 | Canon MP640 | Logitech cordless keyboard & mouse |ASUS RT-N66U wireless router.
SRWarePosted ImageIron

#4 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 721 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Stockholm

Skrivet 04 februari 2012 - 09:44

Kontrollera om det finns en fil pending.xml i C:\Windows\WinSxS-mappen och döp i sådana fall om den och starta om datorn, kör sedan SP1-installationen igen. Posta även filen CBS.log från C.\Windows\Logs\CBS som en bifogad fil till tråden.

Andreas Stenhall
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#5 Space

Space
  • Medlem
  • PipPip
  • 59 inlägg

Skrivet 04 februari 2012 - 14:05

bosse2.
Jag har Windows 7 Home Premium i form av Family Pack. I min laptop har SP1 fungerat och kom med de automatiska uppdateringarna.
Turbopump.
Har tidigare försökt att ladda ner KB947821. Det startar och installationen initieras och blir klar.
Men när snabbkorrigeringen för Windows (KB977821) installeras uppdatering 1 av 1....
Så står den så i flera timmar och inget händer. Och i den liggande rutan finns ingen grön indikering på att
snabbkorrigeringen fortskrider, den är tom.
Andreas Stenhall.
Har sökt i WinSxS mappen. Men där finns ingen pending.xml fil.

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare