Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Hur döda Thumbs.db och dess uppkomst för all framtid?

• Vänligen logga in för att svara
1 svar i den här tråden

#1 ron

ron
  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 280 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Småland

Skrivet 04 februari 2012 - 09:43

Jag har två datorer som jag har i ett nätverk. Divere kataloger utdelade via nätverket, vet inte om det spelar in...

Denna fil "Thumbs.db" som jag vet att jag aldrig har behövt eller kommer att behöva. Går det att döda den innsn den "föds"? Var gång jag söker på datorerna så har det skapats nya. Snudd på hur virus kan funka om det nu inte var att det är windows som skapar dem. :)

Jag har aldrig förhandsgranskning i mapparna och därför känns det onödigt med en "tumnagelinfofil"...

Så var ställer jag avlivningen av dessa filer? Jag kan t.o.m om möjligt stänga av förhandsgranskningen i mapparna och nöja mig med ikoner eller lista.

Hittade det nu efter jag postat, typiskt. Fanns inlägg från sommaren -10

Mappalternativ, avancerat "Visa alltid ikoner ej miniatyrer. Ska se om det hjälper...

Det här inlägget har redigerats av ron: 04 februari 2012 - 09:49

Stationär: Fractal Design Define R2 Black Pearl / Intel Core i7 CPU i7-930 Quad Core, 2.8Ghz / Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9Kit w/3x 2GB XMS3 modules / XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort 850MHz / Intel X25-M SSD 80GB 2,5" /Lite-On Intern 12x BD-brännare IHBS112-37 / 6 interna hd + 2 ext. totalt 11TB hd Samsung 24" full hd.
Bärbar: ASUS N55SF-S1232V 15,6-tums Full-HD LED / Intel Core i7-2670QM / 8 GB DDR3 RAM / 750 gb hd / VGeForce® GT555M 2GB / B&O ICEpower+extern sub-bas

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Huskvarna

Skrivet 04 februari 2012 - 22:01

Prova detta.
Start skriv : gpedit.msc i sökrutan
Gå till Användarkonfiguration -> Administrativa Mallar -> Windows-komponenter -> Utforskaren
I höger fält, leta reda på och dubbelklicka "Inaktivera Cachelagring av miniatyrer i dolda thumbs.db-filer "
Markera "Aktiverad", OK, stäng ner.
Naturligtvis finns de kvar i thumbs.db, men det skapas inga nya om du slänger de som finns.
.reg filer skickas med om det skulle behövas.. zippade naturligtvis så du får packa upp dem.

Bifogade fil(er)

Det här inlägget har redigerats av Venoms: 04 februari 2012 - 22:07

Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare