Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

En fundering kring Linux Mint 12 KDE

• Vänligen logga in för att svara
4 svar i den här tråden

#1 johnh3

johnh3
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 05 februari 2012 - 02:19

Jag har installerat den senaste KDE Mint 12 på Svenska. Men fast jag har valt Svenska rakt igenom så får man en Engelsk version av Mozilla Firefox. Står file, edit, view, history m-m.. på menyerna längst uppe till vänster. (se skärmbilden)
http://blog.linuxmint.com/?p=1927

Alla andra program som är installerade ser dock ut att vara på Svenska som Amarok exempelvis. Vad beror detta på?

Det är likadant på den senaste PcLinuxOS KDE 2012.2. Där blir Firefox på Engelska också fast man installerar det Svenska språkpaketet i samband med installationen. Är det en bugg eller något?

http://www.pclinuxos.com/

Men på Pardus 2011.2 som även den har KDE så får jag en Svensk version av Firefox.

Bifogad(e) bild(er)

• skärmdump1.png

Det här inlägget har redigerats av johnh3: 05 februari 2012 - 02:21

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 8 090 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Eknäs

Skrivet 05 februari 2012 - 07:18

Är språkpaketet ”firefox-locale-sv” installerat?

Tillägg: Installerade Firefox via Muon i Kubuntu 12.04. Språkpaketet installerades automatiskt och menyerna i Firefox var på svenska. Synaptic visar att både svenskt och engelskt språkpaket är installerat.

Firefox-Kubuntu.png

Det här inlägget har redigerats av JoWa: 05 februari 2012 - 09:41

Spoiler

#3 johnh3

johnh3
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 05 februari 2012 - 11:49

Tack för hjälpen. Jag får kolla upp detta vid tillfälle.

#4 johnh3

johnh3
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 102 inlägg

Skrivet 05 februari 2012 - 13:16

Det Svenska språkpaketet är installerat för Firefox när jag kollar via Synaptic, men av nån anledning blir det bara på engelska i alla fall. Men jag ska inte fördjupa mig mer i det. Det var bara en snabbtest av Mint KDE.
Använder i huvudsak Windows 7 och Ubuntu.

Bifogad(e) bild(er)

• firefox.png

#5 JoWa

JoWa

Cr

• Hedersmedlem
  • 8 090 inlägg
  • Kön:Man
  • Från:Eknäs

Skrivet 05 februari 2012 - 13:40

Du kan ju avinstallera det engelska språkpaketet. Då tvingas väl Firefox att använda det svenska. Annars tror jag att det finns ett tillägg till Firefox för att byta språk.

Spoiler

1 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare