För att undvika elevation, vill jag nu placera filerna i användarprofilen, istället för nuvarande C:\root. Problemet är då att körkommandot i registret inte verkar fungera med systemvariabler... så länge jag använder absoluta sökvägar fungerar det, men det är ju oanvändbart i en allmän installer.
INF-filen jag använder för att skapa installern ser ut som följer, och problemet är alltså kommandot under [Add.Context3]. Jag har provat systemvariablerna %AppData% och %UserProfile%... inget fungerar, utom absolut sökväg. Någon som kan hjälpa mig runt detta?
[version] signature="$Windows NT$" [DefaultInstall] CopyFiles=Context.Files3 AddReg=Add.Context1,Add.Context2,Add.Context3 [DestinationDirs] Context.Files3=53,AppData/Roaming/Context/RestartExplorer [Context.Files3] restartexplorer.bat uninstall3.reg [Add.Context1] HKCU,Software\Classes\Directory\Background\shell\restartexplorer,HasLUAShield,0x00000000 [Add.Context2] HKCU,Software\Classes\Directory\Background\shell\restartexplorer,MUIVerb,0x00000000,Starta om Utforskaren [Add.Context3] HKCU,Software\Classes\Directory\Background\shell\restartexplorer\command,,0x00000000,%AppData%\Context\RestartExplorer\restartexplorer.bat