Snabbare, snyggare, effektivare och mer socialt är kännetecknen efter att forumet uppgraderats till den senaste versionen under dagen 9/5. Mer information om forumuppgraderingen.

Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Problem med skärm Dell 2408WFP och grafikkortet ATI HD5450

Grafikkort BSOD Blåskärm Bildskärm ATI

• Vänligen logga in för att svara
1 svar i den här tråden

#1 börjen

börjen
  • Medlem
  • Pip
  • 21 inlägg

Skrivet 05 maj 2012 - 15:51

Min 1-åriga stationära dator (Intel SSD-disk, Intel Core i7, Win7) blåskärmskraschar, inte jätteofta men ändå. Och nu när garantin håller på att gå ut är jag frågande till att, ännu en gång, släpa iväg den till datorbutiken som gör den vanliga kollen med formatering... Jobbigare isf att skärmen oftare är svart vid omstart. Har en Dell 2408WFP som jag testat alla typer av sladdar till. Grafikkortet ATI HD5450. Skärmen visar ibland linjer (enligt bilden) vid uppstart. Så tre frågor:
Vad innebär den tillfälliga linjen på skärmen?
Finns det något känt samband mellan mina skärmproblem och att datorn visar bluescreen?
Och är det värt ännu en inlämning med systemkoll och formatering för en dator som kraschar nån gång i månaden?

Bifogade fil(er)

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 opensource

opensource
  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 354 inlägg

Skrivet 17 maj 2012 - 01:25

Blåskärmar tyder på hårdvarufel och eftersom du får konstiga linjer på skärmen kanske du ska testa att byta grafikkort och se om det hjälper. Ett nytt grafikkort i samma klass kostar inte mer än 200 - 300 kr och är enkelt att byta ut. Sitter kortet på plats? Fett på kontakterna?

Du måste inte installera om datorn för att utesluta hårdvarufel. En Linuxskiva (som alltid :P) kan du ladda hem gratis och bränna en skiva av och starta med för att testa datorn. Linux laddas in i RAM och rör inte dina Windowsfiler.

http://dl.fedoraproj...ive-Desktop.iso

Andra trådar taggade med något av följande nyckelord: Grafikkort, BSOD, Blåskärm, Bildskärm, ATI

0 användare läser den här tråden

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare