Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

Surfa på hotellet i norge

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
3 svar i den här tråden

#1 Naturguiden

Naturguiden
  • Gäster

Skrivet 12 april 2007 - 19:57

Hej

Jag skall jobba i Norge och vill ha kontakt med min fru via internet och jag skall ha med mig min bärbara dator... Har inget trådlöst nätverkskort i datorn...

Vad skall jag inhandla för att använda hotellets trådlösa uppkoppling eller min mobils internet uppkoppling via 3G 

Är det dyrt att surfa via mobilen i Norge?

Hoppas på bra information

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Venoms

Venoms
  • Hedersmedlem
  • 5 773 inlägg

Skrivet 13 april 2007 - 18:14

Du har frågat samma sak tidigar och fått svar, men det kommer väl en gång till då ;)
Sony ericsson har ett modem till datorn som verkar mycket bra.
Alternativet är att du använder telefonen som du hade tänkt på som modem och surfar med den.

Privat support lämnas inte via PM, skriv ett inlägg i forumet istället.

ITpoolen - Ert företags totalleverantör inom IT
Spoiler

#3 plun

plun
  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5 315 inlägg

Skrivet 13 april 2007 - 21:12

Njau... lite mer om detta...

Alla moderna mobiler har modem inbyggt, man måste då ta sig
till mobilens supportställe och hämta modemdrivare.

Eventuellt kan man köra det som följer med CD skivan till mobilen
men det brukar vara gammalt junk.

Sen är en bluetoothsticka en bekväm uppfinning för att få mobilen att
prata med datorn.

Just nu kör jag ett "3" dataabb som kommer upp i 300kbits via en
Sony Ericsson mobil.   ;)

Om man inte har ett dataabb för ca 200:- i månaden så kan det bli en chock...10-15kr/MB

Eftersom du ska till Norge så får du kolla med din operatör...  Telia samt 3 har dataabb.
Telenor har det inte,  kolla med deras kundtjänst.....  ;)

Alternativt behöver du då ett trådlöst instickskort som finns i varenda dataaffär......

Salud Gary ! -- Ren rå blues --Järnhusfrun -- Red House ! Samsung R580 - nVidia GT330M - Intel G25 SSD -- Windows 7 Home Premium, 64bit (MSDN)

#4 Naturguiden

Naturguiden
  • Gäster

Skrivet 14 april 2007 - 07:43

Hej

Ett trådlöst instickskort ... får det nog bli så kan jag surfa på Hotellets Trådlösa internet... Har fått gratistillgång till det eftersom jag vill ha lite kontakt med frugan och inte kommer att åka hem så många gånger under arbetsperioden.

Vart har dom bra trådlösa instickskort att köpa, säkert billigast på nätet antar jag