Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Log In with Google      Logga in   
  • Registrera konto

Foto
- - - - -

Problem med Windows Defender!

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
1 svar i den här tråden

#1 saifer

saifer
  • Medlem
  • Pip
  • 1 inlägg

Skrivet 01 juli 2007 - 21:11

Av någon skum anledning så kan jag inte aktivera Windows Defender sen senaste gången jag startade om burken.

Så här ser det ut:
Posted Image

Jag använder NOD32 som antivirusprogram så har valt övervakas inte där.
Men själv Windows Defender som står under går inte att aktivera.

När jag klickar på knappen aktivera nu så får jag upp denna bild och det aktiveras aldrig  ???
Posted Image

Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att få det att fungera?

Eller rekomenderar ni kanske att stänga av WD helt och köra med någon annan brandvägg helt och hållet?

ANNONS:

#2 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8 002 inlägg

Skrivet 03 juli 2007 - 15:46

Till att börja med så är Windows Defender ingen brandvägg utan endast ett program för att ta bort skadliga program, inte aktivt hindra nätverkstrafik. Därmed bör du ha åtminstone Windows-brandväggen påslagen och det ser ut som att du redan har en aktiv brandvägg aktiverad.

Kan du testa att manuellt starta tjänsten genom att i Startmenyn söka efter Tjänster och sedan leta upp tjänsten Windows Defender och välja att starta den?

Andreas Stenhall
Coligo AB
twitter-16-icon.png facebook-16-icon.gif linkedin-16-icon.png mvp-16-icon.gif icon_16_theexp.png