Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

[LÖST] "Låsa" ett program?

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
4 svar i den här tråden

#1 Ralf

Ralf
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 inlägg

Skrivet 02 augusti 2007 - 11:10

Hejsan !!!

Jag har en fråga om man kan tex låsa ett program tex Utorrent eller likande eftersom i bland sitter mina barn  vid datan ( småttingar ) och spelar och då händer det att dom pillar lite för mycket så att säga.

Och det blir pannkaka av allt

Någon som har en ide eller tips om program där man enkelt kan tex lösenordskydda vissa program för att få access till själva programmet.

Mvh /Ralf 

.....

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 Andreas Stenhall

Andreas Stenhall
  • Sajtägare
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7 721 inlägg

Skrivet 02 augusti 2007 - 11:14

Hej!

Om du kör med Windows Vista så kan du i funktionen Föräldrakontroll ställa in exakt vilka program du vill att dina barns konton ska kunna komma åt.

Om du kör Windows XP kan du på mappen C:Program filesuTorrent se till att bara ditt användarkonto har behörighet och på så vis stänga dina barn ute och hindra dom från att starta uTorrent.

// Andreas

Andreas Stenhall
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#3 Ralf

Ralf
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 inlägg

Skrivet 02 augusti 2007 - 11:16

Tackar !!!

Men nu har jag  bara ett användar konto och "orkar " orkar inte skapa ett nytt konto  :o

.....

#4 Landsfiskalen

Landsfiskalen

Bakom Flötet

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 374 inlägg

Skrivet 02 augusti 2007 - 14:47

De gör du i kontrollpanelen < användarkonton < skapa ett nytt konto.

Den enda "ork" man behöver ha, är att klicka några gånger med musen och skriva ett användarnamn med tangentbordet.  ;D Alltså mindre jobb än att skriva ett inlägg här. Tar typ 5 sekunder.  ;D

Om du har "ork".  ;D

Edit: (Skojar lite.  ;D )

#5 Ralf

Ralf
  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 inlägg

Skrivet 03 augusti 2007 - 11:33

Tackar !!!

Får väl bli det till slut :P

;D

.....