Hejsan !!!
Jag har en fråga om man kan tex låsa ett program tex Utorrent eller likande eftersom i bland sitter mina barn vid datan ( småttingar ) och spelar och då händer det att dom pillar lite för mycket så att säga.
Och det blir pannkaka av allt
Någon som har en ide eller tips om program där man enkelt kan tex lösenordskydda vissa program för att få access till själva programmet.
Mvh /Ralf
[LÖST] "Låsa" ett program?
Startat av Ralf, aug 02 2007 11:10
4 svar i den här tråden
Skrivet 02 augusti 2007 - 11:14
Hej!
Om du kör med Windows Vista så kan du i funktionen Föräldrakontroll ställa in exakt vilka program du vill att dina barns konton ska kunna komma åt.
Om du kör Windows XP kan du på mappen C:Program filesuTorrent se till att bara ditt användarkonto har behörighet och på så vis stänga dina barn ute och hindra dom från att starta uTorrent.
// Andreas
Om du kör med Windows Vista så kan du i funktionen Föräldrakontroll ställa in exakt vilka program du vill att dina barns konton ska kunna komma åt.
Om du kör Windows XP kan du på mappen C:Program filesuTorrent se till att bara ditt användarkonto har behörighet och på så vis stänga dina barn ute och hindra dom från att starta uTorrent.
// Andreas
Skrivet 02 augusti 2007 - 11:16
Tackar !!!
Men nu har jag bara ett användar konto och "orkar " orkar inte skapa ett nytt konto :o
Men nu har jag bara ett användar konto och "orkar " orkar inte skapa ett nytt konto :o
.....
Skrivet 02 augusti 2007 - 14:47
De gör du i kontrollpanelen < användarkonton < skapa ett nytt konto.
Den enda "ork" man behöver ha, är att klicka några gånger med musen och skriva ett användarnamn med tangentbordet. ;D Alltså mindre jobb än att skriva ett inlägg här. Tar typ 5 sekunder. ;D
Om du har "ork". ;D
Edit: (Skojar lite. ;D )
Den enda "ork" man behöver ha, är att klicka några gånger med musen och skriva ett användarnamn med tangentbordet. ;D Alltså mindre jobb än att skriva ett inlägg här. Tar typ 5 sekunder. ;D
Om du har "ork". ;D
Edit: (Skojar lite. ;D )
Skrivet 03 augusti 2007 - 11:33
Tackar !!!
Får väl bli det till slut :P
;D
Får väl bli det till slut :P
;D
.....