Jump to content

• Log in with Facebook Log in with Twitter Logga in via Google      Logga in   
  • Registrera konto

- - - - -

När jag öppnar gamla Accessdatabaser i Access 2007 är det skrivskyddade

Den här tråden har arkiverats. Det innebär att du inte längre kan svara på inlägg i tråden. Vänligen starta en ny tråd vid behov.
2 svar i den här tråden

#1 ugglanx

ugglanx
  • Medlem
  • Pip
  • 1 inlägg

Skrivet 21 januari 2008 - 22:00

Har nyligen köpt ny dator med vista home premium. Har sen tidigare office 2007. Allt tycks fungera bra med word & excel filer, men när jag öppnar mina gamla databasfiler i acess får jag medelandet att den är numera skrivskyddat. Visst är det bra med utökat säkerhet, men det måste gå att jobba med sina filer. eller?

ugglanx

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken
Ämnet flyttat av stenis

ANNONS:
  • Inte din sorts mobil? Jämför priser på fler hos

#2 BEGEs

BEGEs
  • Gäster

Skrivet 21 januari 2008 - 23:11

Testa att spara filerna i nytt namn

#3 waxinator

waxinator

Tips

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4 320 inlägg

Skrivet 22 januari 2008 - 00:40

Citat

... men när jag öppnar mina gamla databasfiler i acess får jag medelandet att den är numera skrivskyddat.

Beroende på hur du flyttat över databasen så är du antagligen inte ägare till databasen(filen).
Öppna filens Egenskaper - Säkerhet - Avancerat - Ägare - Redigera - markera ditt Namn och Verkställ.

Windows 7 Ultimate x64 | Zalman HD160XT Plus | BeQuiet 1000W | Asus M4A78-E | AMD PhenomII X4 955 | OCZ 8GB PC-8500 | Intel SSD G2-80GB | PowerColor Radeon HD5870 LCS | WD20E 2TB Green | LG GGW-H20LRBB | Samsung SynchMaster 226BW | Logitech Z-5500 | http://www.section4.se |