Issue information
-
-
2 - Ansenlig
-
EJ BEHANDLAD
Issue Confirmations
-
Yes (0)No (0)
<p>Tyckte min gamla signatur såg lite konstigt formaterad ut i nya forumet så gick in för att justera typsnitt/storlek. Hur jag än bär mig åt, med/utan formateringar osv, så klagar den på att signaturer inte får vara mer än 5 rader när jag försöker spara den. Jag kan inte se att den är mer än 5 rader.</p>
<p> </p>
<p>Jag kan absolut korta ner den men det är mer en principsak, verkar inte stå helt rätt till.</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p>Jag kan absolut korta ner den men det är mer en principsak, verkar inte stå helt rätt till.</p>
<p> </p>
hmm ok, borde väl rapporteras som ett separat problem men.. Ser ni också paragraf-taggar i mitt inlägg ovan? De kom dit automatiskt, ska inte vara där.
Vilken webbläsare och version använde du för att få till det med P-taggarna?
Firefox 5.0.1
Vad gäller det andra med max antal rader i signaturen vet jag inte riktigt vad jag ska säga mer. Jag tror det är lättare du testar själv för att se om du kan förstå hur den "tänker" när den räknar raderna, eller om det finns någon förklaring i forum-manualen kanske.
Jag har provat många olika texter, längder, formateringar osv och vad jag kommit fram till så verkar det som att den "provkör" den inskrivna texten oformaterad och kollar hur många rader det blir av det med automatisk radbrytning i någon viss upplösning och därefter meddelar om det är godkännt eller mer än 5 rader.
Vad den kommer fram till speglar nämligen inte alls det som faktiskt ritas ut på min skärm, oavsett hur bred webbläsare jag har, vilken fontstorlek jag valt på signaturen eller liknande. Det är inte heller så enkelt som ett visst antal tecken för beroende på var man har mellanrum (så den kan radbryta olika) så kan man skriva olika lång signatur.
Jag tycker hela den nya editorn med dess olika lägen har blivit lite rörig. Att ibland se texten formaterad, ibland i BBCode format och ibland (t.ex när felmeddelandet om antal rader kommer) så är texten i HTML format.
Det var i alla fall nedanstående text jag ville klämma in på 3 rader vilket funkade i gamla forumet. Där hade jag dessutom en jäkla massa BBCode formatering på texten som gjorde att den faktiskt koden bakom var väääldigt mycket längre.
Jag har provat många olika texter, längder, formateringar osv och vad jag kommit fram till så verkar det som att den "provkör" den inskrivna texten oformaterad och kollar hur många rader det blir av det med automatisk radbrytning i någon viss upplösning och därefter meddelar om det är godkännt eller mer än 5 rader.
Vad den kommer fram till speglar nämligen inte alls det som faktiskt ritas ut på min skärm, oavsett hur bred webbläsare jag har, vilken fontstorlek jag valt på signaturen eller liknande. Det är inte heller så enkelt som ett visst antal tecken för beroende på var man har mellanrum (så den kan radbryta olika) så kan man skriva olika lång signatur.
Jag tycker hela den nya editorn med dess olika lägen har blivit lite rörig. Att ibland se texten formaterad, ibland i BBCode format och ibland (t.ex när felmeddelandet om antal rader kommer) så är texten i HTML format.
Det var i alla fall nedanstående text jag ville klämma in på 3 rader vilket funkade i gamla forumet. Där hade jag dessutom en jäkla massa BBCode formatering på texten som gjorde att den faktiskt koden bakom var väääldigt mycket längre.
Antec P182 SE | Corsair 620HXEU | Gigabyte GA-P35-DS3R | Intel C2D E6750 | Corsair 6400C4DHX 4x1024MB | OCZ 60GB SSD , Maxtor 500GB , WD 2TB | ATI HD2900XT 512MB Benq FP241W 24" , Viewsonic VP201b 20.1" | Creative X-Fi Fatal1ty FPS | Logitech Z-5500 Digital | Philips SBC HP1000 | Zalman ZM-MIC 1 | Logitech Illuminated Keyboard Logitech MX1100 | D-Link DI-524 | Telia ADSL 24Mb/2.5Mb | Win 7 Ultimate x64 , Comodo Internet Security , Mozilla Firefox | HTC Desire 16GB Android 2.3.4 , Tre Mobilsurf Max
1 användare läser den här buggrapporten
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma användare