Gå till innehåll

Windows 7 Family Pack


MaB

Recommended Posts

Innan releasen av Windows 7 utlovades en Family Pack licens som skulle ge rättighet att installera Windows 7 home Premium på 3 datorer för ca 1500:-. Sverige var ett av de länder som skulle få denna licensmöjlighet. Vad hände sedan??

Jag har sökt med ljus och lykta men hittar bara gamla referenser från augusti -09 eller tidigare. Återförsäljarna har inte en aning vad jag pratar om. Vet någon vad som hände med detta? Gjorde microsoft en kovändning?

Jag har 6 datorer hemma som jag gärna skulle uppgradera för att köra enhetligt operativ på, men det kommer jag inte att göra om det skulle kosta mig runt 7-8000:-. Landar priset på runt 3000:- är det en annan femma.....

MVH MaB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Erbjudandeperioden är slut då Windows 7 Home Premium-uppgraderingen med Family Pack endast fanns tillgänglig i en begränsad upplaga."

Detta enligt http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=family+pack&d=4556371946965045&mkt=en-US&setlang=en-US&w=2b4569d9,65e3717e

Fortfarande gäller det enbart på engelska, i vilket fall. :) Dock hade vissa butiker några exemplar kvar, som jag länkade till. ;)

Redigerad av Frezze
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan releasen av Windows 7 utlovades en Family Pack licens som skulle ge rättighet att installera Windows 7 home Premium på 3 datorer för ca 1500:-. Sverige var ett av de länder som skulle få denna licensmöjlighet. Vad hände sedan??

Jag har sökt med ljus och lykta men hittar bara gamla referenser från augusti -09 eller tidigare. Återförsäljarna har inte en aning vad jag pratar om. Vet någon vad som hände med detta? Gjorde microsoft en kovändning?

Jag har 6 datorer hemma som jag gärna skulle uppgradera för att köra enhetligt operativ på, men det kommer jag inte att göra om det skulle kosta mig runt 7-8000:-. Landar priset på runt 3000:- är det en annan femma.....

MVH MaB

Hej hej

Som Frezze skriver så finns det fortfarande gott om FamilyPack att köpa på nätbutikerna.

Har själv kollegor som handlat på Inet och dom levererar snabbt (kostar idag 1 390 kr + frakt).

Family Pack är på engelska och är en uppgraderingsversion vilket innebär att du alltid måste

ha en tidigare installation av Windows på din dator när du installerar FamilyPack.

Dock blir det alltid frågan om en ren installation eftersom man inte kan uppgradera en svensk Vista eller XP

till en engelsk Win 7. Din gamla installation kommer som default att sparas på din primära HD i en mapp med

namnet "Windows.old" och där kommer också alla dina filer att finnas kvar om du behöver hämta dom manuellt.

Att använda det inbyggda migreringsvektyget för personliga data är dock att rekommendera men kom ihåg att

det INTE fungerar mellan 32- och 64-bitars versioner av de olika operativsystemen!

Om du vill göra en ren installation på en ny/blank HD behöver du se till att din gamla HD med det gamla operativet

på finns på datorn (som sekundär disk förslagsvis) så installationsprogrammet kan verifiera att du har en licens

sedan tidigare.

Win 7 Home Premium stöder dessvärre inte language pack men om du googlar på "Vistalizator" så löser du det

eventuella problemet enkelt... :-)

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win 7 Home Premium stöder dessvärre inte language pack men om du googlar på "Vistalizator" så löser du det

eventuella problemet enkelt... :-)

Oavsett protester nu... OM man väljer att använda Vistalizator så bryter man mot licensavtalet och i teorin gör sin Windows ogiltig. Händer det sen att MS släpper uppdateringar som känner av man "fibblat" så kan man inte komma med ursäkter.

Samma sak var det när Vista kom... Det hände att det införskaffades Vista Basic... med ett tweak eller en applikation så aktiverade man Aero i just Basic-versionen. Samma sak var det då... man förbrukade sin licens genom att bryta mot avtalet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. De bekräftar det jag redan misstänkte. Jag hade också hittat butikerna med engelska versioner. Överväger att köpa ett par sådana även om det optimala hade varit svenska varianter för kidzens skull. Gillar framförallt möjligheten att ansluta till Windows Media Player från nätet.

MVH MaB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett protester nu... OM man väljer att använda Vistalizator så bryter man mot licensavtalet och i teorin gör sin Windows ogiltig. Händer det sen att MS släpper uppdateringar som känner av man "fibblat" så kan man inte komma med ursäkter.

Samma sak var det när Vista kom... Det hände att det införskaffades Vista Basic... med ett tweak eller en applikation så aktiverade man Aero i just Basic-versionen. Samma sak var det då... man förbrukade sin licens genom att bryta mot avtalet.

// Manneman

Ja, o summan av det hela är att väldigt många kommer att köra med piratkopior av sjuan då det är för dyrt att köpa för väldigt många. Och piratkopior funkar ju väldigt bra. Personligen så tycker jag att pyttemjuks priser är alldeles för höga. Det kan väl knappast bara vara jag som tycker det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne håller med precis.

Dom skulle ha en familjelicens som stödjer 5 datorer kanske, och rimligt pris 2-3000.

Ska man köpa licens för licens så blir det ju en 10000 papp för en familj.

Kanske låter många med 5, men en vanlig en bärbar sen några till barnen, det plockar snart iväg.

Så bättre priser helt klart, det skulle ju få mig att bli positiv till att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...