Gå till innehåll

Comodos brandvägg


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Mitt antivirusprogram går ut nu, och jag tänker ta hem Comodo . Men jag vet inte ifall jag skall ta med antivirusdelen också, eller satsa på att i stället kombinera Comodos brandvägg med t.ex. Microsoft Security Essential.

Jag undrar ifall Comodos brandvägg gör sig bäst ihop med sitt eget antivirusprogram, eller om det går lika bra att kombinera ihop med ett annat? Någon som har några erfarenheter, synpunkter?

Redigerad av gebe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan bara rekommendera Comodo IS 4.0.

Har använt det i ca. 6 mån, nu problemfritt och lättnanvänt!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, det beror på vad du kör med för OS och processsor.

"Ryktesvis" fungerar Comodos BV bra ihop med avast! 5.

avast!5 är bra, har provat.

Annars fungerar Comodo CIS utmärkt.

Kolla antalet processer, och hur det "känns".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha Comodo CIS är bra nu. Eljest var väl antivirusdelen för en tid tillbaka den svaga punkten.

Men då så finns här två bra alternativ att fundera på.

Jag undrar nu bara när jag skall avinstallera antivirusprogrammet NOD32, ifall man kan använda Revo Unistaller i det sammanhanget, då ju avinstallationen av NOD32 kräver en omstart. Eljest är ju Revo bra på att hitta rester som blir kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, det var en bra sajt du hittade åt mig Cecilia! Jag har också kollat på nätet, men den här sidan med uppmaningen från Eset själv att inte använda ” Windows Add or Remove Programs utility from the Control Panel.” hittade jag inte.

Då vet jag hur jag skall göra. Jag går in i felsäkert läge och har Nod32 avstängd och avinstallerar med programmets egen ”Uninstall”. Sedan går jag till resp. adress och kollar och rensar manuellt ifall där finns rester kvar.

Tack allesamman för värdefulla synpunkter och bra hänvisningar!

Redigerad av gebe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag CIS 4 och är nöjd med den. Men jag har också använt Comodo brandväggen tillsammans med avast5, och det gick utmärkt.

Angående Revo Uninstaller så brukar jag svara nej på frågan om jag vill starta om. Jag låter Revo göra sitt tills det är klart och då startar jag om.

Är det rätt eller fel vet jag inte, men så gör jag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...