Gå till innehåll

Lars Mossberg

Medlem
  • Innehållsantal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Lars Mossberg's Achievements

(1/8)

  1. Om man har typ 1a 20 1b 30 1c 15 1d 25 1e 55 Om man nu gör en uppföljning på 1 vecka och det inte finns något värde för 1b så försvinner den så det blir typ 1a 20 1c 15 1d 25 1e 55 Men jag vill att det ska visas som 1b 0 1a 20 1b 0 1c 15 1d 25 1e 55 OEE är lösen Driftsuppföljning väv 2012.xlsx
  2. Hej, en cell är markerad med gul, en är blå, en är grön. Vill kunna summera antal blå, antal grön och antal gula Kopia av Frånvaro 2012.xlsx
  3. Tack, hur gör jag om jag vill att en cell skall ha ett fast värde från början, exp när jag skriver in 30 min så ska det bli 0,5
  4. Hej, jag har ett blad där tider i minuter anges i en av kolumnerna. Jag skulle vilja dividera alla rader i den kolumen med 60 för att få det angivet i timmar. Hur gör jag lättast
  5. Så blev resultatet Så enkelt när man kan det. Uppföljning loggbok väveri.xlsx
  6. Hej Fredde, tack för att du tar dig tid. Skulle vilja prata med dig då jag har lite frågor kring pivottabelle och diagram . mitt nummer 0706892041
  7. Jag har en formel enligt nedan =SUMMA.OM($E$11:$E$25000;"ställ";$B$11:$B$25000) =SUMMA.OM($E$11:$E$25000;"maskinstörning";$B$11:$B$25000) =SUMMA.OM($E$11:$E$25000;"personalbrist";$B$11:$B$25000) =SUMMA.OM($E$11:$E$25000;"matrialbrist";$B$11:$B$25000) inget konstigt, den summerar utifrån givet villkor. vad jag istället vill är att den "fungerar" som delsumma-funktionen, alltså om jag väljer att filtrera listan så ska den bara summera det som visas, forfarande utifrån samma villkor. Hur gör jag? tacksam för svar
×
×
  • Skapa nytt...