Gå till innehåll

Har haft Vista 32- och 64-bitar i sammanlagt 1,5 år


nodo

Recommended Posts

JAG HAR HAFT VISTA 32 OCH 64 I SAMMANLAGT 1.5 ÅR..

..och jag säger bara det, att har ni problem med Vista, AVINSTALLERA!!!

Det finns ingen anledning att ha Vista.

Avinstallerade Vista 64 för nån dag sen och kör nu XP 32 sp2 patchad till nästan 3, men är inte färdigt där än..

Tilläggas bör att det ändå var minimala problem med drivrutiner till 64:an.

Har gjort allt jag brukade göra med XP.

Minnesanvändningen i Vista låg på ca 7-800MB och i XP ligger det på ca 2-300.

Men Vista, SÅ inni H-vette seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.

Allt är segt. Internet; 20 sekunder för att komma in på Aftonbladets sida !

Uppstart, nedsläck, hybernate (gonatt), filhantering verkar ju vara borttaget.

Varför hade jag det så länge, tja det är ju så snyggt, ja det är faktiskt så banalt och man skall ju ha det senaste också och  det finns ju en massa bra med Vista som dom allra flesta inte har det minsta användning för.

Skyll mej själv. Att köra XP igen är ju rena drömmen, man tror inte att det är sant hur bra det fungerar efter varit ute i dimman med Vista.

Jag lyfter er härmed från Vistamörkret, AVINSTALLERA.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant, du har fel.

Jag har också kört Vista, x32 och x64, och har ingen förståelse för dina påståenden.

Minneshanteringen köper jag i x64, kostigt vore det ju om ett 64bits OS förbrukade mindre eller lika som ett x32.

Kan det inte vara att du helt enkelt skriver vad du känner, och upplever?

Och mindre vad du kan påvisa? "Gut feeling"  är ytterst individuellt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Vista, SÅ inni H-vette seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.

Allt är segt. Internet; 20 sekunder för att komma in på Aftonbladets sida !

Kan bara svara för min vistaburk och den beter sig definitivt inte så. Jag är helnöjd med i stort sett allting. Jag kör Vista x64 med 4 gig ram och det rullar på snabbt och bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda Vista som "lirar" på bra är Vista Ultimate x64 för mig!!! Vista 32 bitars(x86) fungerar inte alls så bra!!! Upplever x64 något "rappare" än x86 versionen av Vista........... ::)

32 bitars(x86) Vista är "segt" som sirap på mina 32 bitars "burkar"........... >:(

Mvh.Ozzyman  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som de andra så har jag inte heller några problem med Vista, kör x64, och vad gör det att det drar minne? Minne kostar ingenting idag...

Vista är även betydligt snabbare än XP här, bättre minneshantering etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Vista Basic. I början innan uppdateringarna började komma så fungerade Vista rätt så

dåligt. Men så var det ju med XP också. Men i skrivande stund så funkar mitt Vista bra, dock kanske inte prestandamässigt i jämförelse med XP, men känns i varje fall snabbare på något sätt etc....När det gäller prestandan så får vi se om det ökas när SP1 till Vista kommer. Jag har nu betan av SP1 och märkte en markant skillnad.

Det sägs att för Vista så bör man ha en relativt kraftfull dator där minimum är 1Gb i ram.

Men jag är lite kluven till detta. Min fars dator är en gammal  Packard Bell med 1.7Ghz och

1½Gb SDRAM. Jag har dock justerat Vista lite, men trots den prestandan så tuggar den på fint.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...