Gå till innehåll

Problem att öppna mappar på nätverk mellan XP/Vista?


Recommended Posts

Har plötsligt fått problem att öppna filer på dator med Vista-premium från dator med XP-pro via DLink DI-624 där Vista är direktansluten och den andra anluten via trådlöst. Installerade om den för ca 2 veckor sedan och har fungerat tills för ett par dagar sedan.

Problemet verkar ej vara brandväggsrelaterat eftersom det fungerar lika dålikt när brandväggen är avstängd.

När man klickar på genvägar till mappar i mina nätveksplatser hänger sig datorn och man får erbjudande om att skicka felmeddelande, i felmeddelandet står att det är något med explorer.exe som är skuld till hängningen.

Ping Xp till Vista fungerar och båda får rätt IP-adress.

Någon som har ett förslag om lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej du ja har ditt problem löst.. ja har haft lika dant.. så om du vill så kan vi gärna ta de på MSN om du vill..

Lite lättare att förklara där..

Ja, vi kan ta det via MSN. Jag har lagt in dig på den mailadress som du lagt in här på  sidan så jag ser när du loggar in.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKi... Men ja e alltid online.. så de e bara att skriva..eller kan du maila till mig så blir de lättare så kan ja lägga till dig...

Det fungerar faktiskt nu. Vet inte om det har varit något junk eller om det har varit något lustigt med delningen av mappar på Vista-datorn.

Har kört några olika städningsprogram och sett över inställningarna för delning av mappar så plötsligt fungerar det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...