Lasse B Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 En fråga. Fick en uppdatering Tillval Maskinvara, som hette följande. Agere-Modems-Agere Systems PCI Soft Modem. ?? Mej veterligen andvänder jag inget modem, vad är denna uppdatering till för ??? Lasse Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Har du kanske integrerat modem på moderkortet? Avaktivera det i så fall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 19, 2008 Author Share Posted March 19, 2008 Hur gör man då ????när man avaktiverar ??? Eller skall jag hämta hem uppdateringen. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 19, 2008 Share Posted March 19, 2008 Hur gör man då ????när man avaktiverar ???Eller skall jag hämta hem uppdateringen. Lasse B Ja, enklast är så klart att hämta hem uppdateringen,.... eller strunta i den! Eftersom det är en tilläggsuppdatering, så är det ingen risk att låta bli den! Men det är ju uppenbarligen nånting du har i datorn, eftersom du blir erbjuden uppdatering på MS update! Kan du konstatera att det inte är något du använder, så kan du lika gärna avaktivera! Det gör du i Enhetshanteraren.... håll in windowsknappen och tryck på "Pause/Breake"...gå sen till fliken "Maskinvara" och sen till Enhetshanteraren. Där letar du reda på ditt modem! När du hittat det.... högerklicka på det och välj "avaktivera" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted March 19, 2008 Author Share Posted March 19, 2008 Tackar. Jag såg att man kan även inaktivera det, så jag gjorde som första åtgärd det. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Jag såg att man kan även inaktivera det, så jag gjorde som första åtgärd det. Mjoo.... det var liksom det jag menade! ;D "Avaktivera" och "Inaktivera" har väl samma betydelse!.... åtminstone i det här fallet! Avinstallera däremot,... går också att göra! En åtgärd du möjligen kan ta till om du får några problem med inaktiveringen (inte troligt). Det går alltid att återinstallera, om det skulle behövas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts