fredrik45 Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Köpte Dlink 635 wireless för att köra trådlöst med 2 laptops hemma. Funkar på den ena datorn men inte på den äldre. Har laddat ner från INtels hemsida ver 11.5.0.0, packat upp, valt 32bit etc Försöker uppdatera drivrutinen från 9.0.4.37 till 11.5.0.0 men datorn hittar inte 11.5.0.0 utan bara kommer tillbaka till den gamla. Har följt guiden som finns på den här sidan men icke. Vad gör jag för fel? Problemet är att det trådlösa nätverket kopplar ner varannan minut på den äldre datorn, men den nya funkar det perfekt med. Enligt Dlink ska det funka med den nya 11.5.0.0, annars har jag en ny dyr brevpress... /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Du får lov att packa upp drivrutinfilerna till en folder. Sedan välja att uppdatera drivrutinen manuellt, tala om var foldern finns och på så vis plocka upp den nya versionen. Ex: Enhetshanteraren - Nätverkskort - högerklick på Trådlöst kort och välj "Uppdatera drivrutin..." - "Välj drivrutin som redan finns på datorn" - "Låt mig välja från en lista..." - "Disk finns..." - "Bläddra..." - till platssen med foldern. Markera den framkomna (inf) drivrutinen och komplettera resten av installationen. (Detta var taget ur Vista, XP är på mtsvarande sätt.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts