crillez Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Idag när jag startar upp min dator blir skärmen svart och det kommer en fråga om vilket operativsystem som ska startas; Windows XP Home editon (Boot screen) Windows XP Home edition Sen har man en halv minut på sig att välja eller trycka F8 tangenten för att få altenativ på felsäkert läge mm. Vad beror detta på att det blir så bara sådär, har aldrig fått frågan innan???? Någon som vet vad detta kan bero på och hur man eventuellt åtgärdar problemet??? ??? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Testa och högerklicka på den här datorn - egenskaper - avancerade systeminställningar Sedan under start och återställning - inställningar. Där kan du välja hur du vill ha det med startproceduren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crillez Posted March 25, 2008 Author Share Posted March 25, 2008 Ja så långt hittar jag men då är ju frågan vad man ska kryssa för och inte.... Det finns ju 2 alternativ för standardoperativsystem: xp home edition(bootscreen)/fastdetect/noexecute xp home editon fastdetect/noexecute=optin Undrar??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marion Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Ja så långt hittar jag men då är ju frågan vad man ska kryssa för och inte....Det finns ju 2 alternativ för standardoperativsystem: xp home edition(bootscreen)/fastdetect/noexecute xp home editon fastdetect/noexecute=optin Undrar??? Om du inte vill skära ner dina 30 sek till 1 sek. Du verkar skapat en "felaktig" dualboot?! men... Ta bort den strängen, du inte vill gå in på.. prova båda först, så jag inte sätter dej i knipa och du ringer polisen på mej / mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Gör så här: Höger klicka på "Den Här Dator" > Egenskaper > Välj fliken Advancerat > Klicka på knappen: Uppstart och återställning. Se till att den första i-bockningsrutan är tom, dvs du vill inte se alternativen för de olika OS:en Kör du Dual-Boot (XP - Vista) så skall du göra ändringarna Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts