Gå till innehåll

USB-tangentbord fungerar inte förrän i Windows


Recommended Posts

Hej Måste kunna boota från xpcd men när det står boot from cd funkar inte mitt tangentbord!! Tangentbordet startar inte förrän jag är inne i xp!! Det är usbtangentbord!! Har provat med flera stycken samma visa varje gång startar inte förrän jag är inne i xp!! Vad ska jag göra måste formatera!!!??? Mvh

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan finnas en inställning i ditt bios som låter dig ha ett usb-tangentbord i starten. Detta finns garanterat på nyare moderkort... är det ett äldre kan det behövas lite meckande.

Mange

Det stämmer.... kom just att tänka på, att jag sett sådana biosinställningar på nya kort! Både för tangentbord och mus!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett MS bluetooth tangentbord. Det fungerar inte förrän vid inloggningsskärmen. Man får se till att spara ett gammalt PS2 tangentbord att använda vid behov.

Yepp... precis så fick jag göra på mitt gamla moderkort (5 år gammalt).

Bra att ha när det är tvunget att fibblas med BIOS eller felsäkert läge osv. Trist om man kör med Dualboot bara...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har trådlöst logitech tangentbord o mus. Gammalt EX110. Hade de till min förra dator oxå. Och de e inga problem med bios, felsäkert läge mm. De funkar presis som ett vanligt. USB e de ja.

Inte för att de e till nån hjälp i de här fallet, men för infon, ifall nån undrar.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard sedan flera år tillbaka är att BIOS har USB inställning för tangentbord och mus i DOS.

Denna funktion tillkom i samband med att de började sälja dessa USB-tillbehör. Min fars förra PC

har denna funktion och den är 10 år gammal.

Om ni (bokossa och zap) anger vilka moderkort ni har så kan vi säkert få fram var inställningen

ligger i era BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt moderkort står i signaturen (Gigabyte GA-P35-DS4).

Har provat med en inställning om USb support men det hjälpte inte,

antar att det behövs bluetooth drivrutiner för att få det att fungera också.

Men det är möjligt att jag missat något.

Varför fungerar inte att citera så ofta?

När jag trycker på citera får jag upp en sida där det står

"Ett fel har uppstått!

Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt moderkort står i signaturen (Gigabyte GA-P35-DS4).

Har provat med en inställning om USb support men det hjälpte inte,

antar att det behövs bluetooth drivrutiner för att få det att fungera också.

Men det är möjligt att jag missat något.

I menyen "Integrated peripherals" skall du "Enabla" dom gulmarkerade inställningarna! (se bild)

Varför fungerar inte att citera så ofta?

När jag trycker på citera får jag upp en sida där det står

"Ett fel har uppstått!

Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen."

Kan du förklara lite närmare?...var är är det du trycker på "citera"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I menyen "Integrated peripherals" skall du "Enabla" dom gulmarkerade inställningarna! (se bild)

Hjälper inte, redan gjort.

Kan du förklara lite närmare?...var är är det du trycker på "citera"?

Den gröna knappen (pilen) som finns vid varje inlägg för att skapa ett nytt meddelande där man citerar ett gammalt.

Som jag gjorde för att skapa tex detta meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är inte att det är trådlöst, problemet är att det är med Bluetooth.

Om jag har rätt för mig så är det det blåa MS tangentbordet du har (som jag tror kom med mus också, ca 5-6 år sedan), det får du aldrig att fungera utanför Windows.

Vi sålde sådana i datorbutiken jag arbetade i på den tiden, de fungerade bara under Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...