Jump to content

Språkbarriären med SP1- vad gäller?

pmarriott

Recommended Posts

Ok, kanske börjar detta bli tjatigt och kanske är jag trög, men Stenis skrev följande i en annan tråd och eftersom den verkar ha blivit övergiven startar jag på vinst och förlust en ny:

"Fortfarande så måste du då ha antingen svensk Vista med SP1 eller det svenska språkpaketet som härstammar från SP1. Eftersom svenska SP1 drar ut på tiden så kan du bara växla mellan engelska, tyska, franska, japanska och spanska språken om du väljer att köra SP1."

Alltså, detta tolkar jag som att jag KAN köra in SP1 på min svenska Vista, men då förlorar svenska språket. Detta är inget problem. Om jag har fattat rätt, HUUUUUUUUUR kör jag in SP1?????!??!?!?!

Guest Naturguiden

Du kan endast ha det nuvarande sp1 inlagt om du har En Engelsk version, eftersom det bara finns för engelska Vista UTAN språkpaket

Språkpaketen kan du lämna där hän, blanda inte in dom.

Hoppas jag inte blev ohövlig nu men så är det bara

Guest Naturguiden

Eller installera Engelskt som jag gjorde och så kanske man lär sig lite engelska på köpet... har engelskt Office också, och där får man verkligen se sig för vad man gör för översättningarna är lite roliga

Guest Naturguiden

Vet ej om du verkligen kan göra det... Är ju mycket tveksam till detta tilltag. Kanske om du lägger det på en annan hårddisk så kan det gå.

Jag brukar när jag fått till det spara över de program och inställningar jag vill ha till en DVD DL skiva och lägga in dom igen för då vet jag att dom fungerar, nu gick ju detta inte när jag bytte från x32 till x64 systemet men det mesta gick att använda så nu har jag en skiva för vart system.

Lycka till med vad du nu tar dig till... Har du mycket minne skall du iallafall överväga ett 64bits system då det är det som kommer att krävas framledes...

Misstänker att jag inte kan köra 64-bitars. Har en HP Pavillion DV9380 laptop med 2 GB minne. När jag börjar känna att det är läge för en ny installation brukar jag slänga in en ny hårddisk, så kan man alltid peta in den gamla igen utifall att...

Guest Naturguiden

Prova

Ett litet tips är att lägga in i inställningar vad man har för burk och prestanda man har , se hur jag ahr gjort.. så slipper  man fundera på vad personen har för saker.... Problemlösning blir lättare då...

Gå in på din profil - profilinställningar och en bit längre ner där så finns en ruta där du kan skriva in din prestanda... spara och kolla på ett gammalt inlägg du gjort så ser du om det fastnade.

Misstänker att jag inte kan köra 64-bitars. Har en HP Pavillion DV9380 laptop med 2 GB minne.

Din bärbara har en "Intel Core 2 Duo T5600 2 MB cache" och den klarar 64-bitars operativsystem.

Du kan inte installera en Vista över en befintlig installation. Den måste ersättas eller få sin egen disk /partition.

Jag brukar när jag fått till det spara över de program och inställningar jag vill ha till en DVD DL skiva och lägga in dom igen för då vet jag att dom fungerar, nu gick ju detta inte när jag bytte från x32 till x64 systemet men det mesta gick att använda så nu har jag en skiva för vart system.

DVD DL skiva????

Jag kutade iväg igår och införskaffade en ny hårddisk och en engelsk 64-bitars OEM Vista, så nu ska jag bara tanka in alla program och annat tjafs.