__087 Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Tjena! Jag undrar om det finns något program som automatist avslutar programen på datorn och stänger av ens dator ett visst klockslag utan att behöva göra något? är tacksam för alla svar! Tack på förhand. M.V.H // __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Bra idé! Jag vet inte om det finns men annars kan jag nog fixa fram ett ganska fort - ska det bara fråga efter en tid och sen stängas, eller ska det vara mer avancerat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 nja alltså jag behöver bara ett som lätt stänger av datorn vid ett visst klockslag men ett mer avancerat gör absolute ingenting om du hittar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 Jag kollade snabbt och kom fram till att det finns en schemaläggare eller vad man ska kalla det i Windows. Den heter Task Scheduler i Vista Engelska och där kan man göra det mesta. Kolla upp det programmet för det verkar vara exakt vad du behöver. Om det inte finns någon avstängningsfunktion kan du välja att den ska köra "shutdown -s" så stängs Windows av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 ah okej men jag kör XP med SP2, finns det någon lätt lösning till det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 http://malektips.com/windows_xp_0014.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted March 31, 2008 Author Share Posted March 31, 2008 hehe det där lät komplicerat. Jag googlade förresten och hitta ett program som heter Okoker Shutdown Expert. Om någon mer än jag är intresserad så är det ett engelskt program och finns att ladda ner här: http://www.okoker.com/shutdown/index.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruterkung Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 orginalet är bäst har provat lite dä är min uppfattning.......ha en bra dag......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts