Anki1 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Nu kommer jag med en fråga igen..brukar besöka en sida och läsa en hel del där vilket jag gjorde även denna gång : Men så fick jag ett tfn samtal o lät automatiskt sidan ligga kvar. Sen när samtalet var avklarat så kan jag inte klicka mig vidare..ok.. sådant kan ju hända..bara o lägga ner sidan o öppna på nytt ;D Nej se det gick inte... Kom inte in på sidan..försökte 3 ggr..men gav upp. Startade om hela datorn..FUNKA EJ > Kommer upp typ "Websidan kan ej visas bla bla bla" sånt där man kan få upp ibland... Men jag hade ju lyckats innan o flera ggr som jag alltid besöker denna sida. Inte för att jag hakar upp mig på att det är fel på datorn men vad kan det bero på? Tufft på deras server eller? Annars är jag en nöjd VISTA ägare med ny dator. Inga fel har dykt upp ännu...."peppar, peppar". Bara lite nyfiken vad det kan vara.. Mvh/Anki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Om du visar adressen till sidan ifråga, så kan man kolla om det är servererror eller om felet ligger hos dig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Håller med e-son, utan att du anger web-sidan så kan vi inte hjälpa dig. Du måste kunna skilja mellan lokala Dator/Vista problem och andra yttre Internet problem : T.ex. genom att besöka en annan web-sida... gärna din ISP's hemsida. (egen leveratörs sida). En anledning till att du kanske inte ens kom ut på Internet i samband med telefonsamtalet, kan vara att ditt ADSL-modem inte sitter i första telefonjacket och att telefonen stör uppkopplingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Samma här... håller med ovanstående. En sak du kan göra är att tömma din internetcache... detta gör du enklast genom att köra en diskrensing. På detta sätt har du eliminerat möjligheten att du blivit "utestängd", vilket kan hända på vissa sidor om man varit inloggad utan aktivitet under en längre tid. Under "alla program/verktyg/systemverktyg/diskrensing" hittar du detta. Bocka i Temporära Internetfiler och klicka OK. Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Det kan vara så enkelt som att underhåll görs på sajten och därför har den stängts, sånt händer och det är inte alltid information ges. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anki1 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 Tack alla för era svar. Kom in nu ikväll. Var Agria jag hade lite problem med. (Djurförsäkringar) Rensar allt varje dag, cookies o internetfiler...så skötsam så. Tack ännu en gång alla!/Anki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts