jperss10 Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Jag har ett konstigt problem. Vid överföring av en stor fil från ex XP-dator till en Vista dator så ploppar det upp en ruta som säger "Disk Full", trots att disken inte är full??? Överföringen görs som vanlig i TotalCommander från XP. Någon annan som upplevt samma sak? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rico_swe Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Japps. XP och Vista har samma feature nämligen att de temporärlagrar filen under c: (vanligen). Har du där inte tillräckligt med utrymme för att temporärlagra filen säger den att disken är full. Kontrollera detta (töm Internet cachen med flera) och försök sedan att flytta filen. /Rico Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Är disken en FAT 32 eller NTSF Hur stor är filen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jperss10 Posted April 9, 2008 Author Share Posted April 9, 2008 Hej, tackar för svaren. Disken är på 250gb och har väl runt 100gb ledigt vilket jag tolkar som att det finns tillräcligt med utrymme för att temporärt lagra filen, men om detta är någon typ av variabel som man måste öka på så vet jag inte hur man gör det. Disken är en NTFS, filen är ca 5gb. /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 OK Hade det varit FAT32 så hade det varit enkelt och löst för det filsystemet klarar inte så stora filer Men nu när det är NTFS så vette gudarna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Du kör antagligen via USB ! :- eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jperss10 Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 Nej, kör överföring via trådlöst nätverk. Jag får rätt hyfsad hastighet men problemet är att när filen är överförd till ca 90% så säger TotalCommander att disken är full. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Nej, kör överföring via trådlöst nätverk. Jag får rätt hyfsad hastighet men problemet är att när filen är överförd till ca 90% så säger TotalCommander att disken är full. Har du provat att skippa "mellanhanden" TotalCommander? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jperss10 Posted April 10, 2008 Author Share Posted April 10, 2008 Nej, men kommer att testa det ikväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jperss10 Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 Efter att ha legat dvala har jag försökt få detta att fungera igen men utan resultat. Jag installerade en fpt-server på vista datorn och fösöker köra via ftp i stället men även där stoppar det efter en tid. Felkoden jag fick i fpt-klienten var "Socket error #10054" och undrar om det egentligen är samma fel som i totalcommander fast den visar "Disken Full". Någon som har någo ide' ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Kolla in dessa länkar: 1. http://forums.globalscape.com/tm.aspx?m=403 2. http://kb.globalscape.com/article.aspx?id=10235 Skall du föra över filer från Dator 1 till Dator 2 Ladda ner och kör detta program http://www.rejetto.com/hfs/?f=dl Ladda ner dokumentet nedan, hoppas du har office 2007 om inte så får jag konvertera det till 2003 Ladda sedan upp C: eller den mappen som du vill ha överförd till programmet Skicka sedan adressen och öppna den i webbläsaren på den andra datorn och ladda upp den på datorn.. Du bör kunna ladda upp i mellan 3-5 Mb/sek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Laddar upp guiden i Office 2003 format också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jperss10 Posted April 20, 2008 Author Share Posted April 20, 2008 Funkade inte, XP datorn hittar inte ens FileServern! Portar är öppna men det vill inte av någon anledning. Jag hittar Vista datorn både via ftp och genom att bläddra via nätverket! Testade att köra ifrån Windows direkt med en vanlig filöverföring, nu gick det nästan, endast 2% återstod vid överföringen innan det blev fel. Felmeddelande: "Det går inte att kopiera semester.iso. Det angivna nätverksnamnet är inte längre tillgängligt" ??? Kan det va routern ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts