Gå till innehåll

[LÖST] Fråga om RAM


Recommended Posts

Om jag nu har DDR PC2700/DD 256Mb till en gammal dator. Passar då ett DDR2-minne på den platsen om jag skulle byta ut? Och om jag skulle vilja blanda DDR2 med ett DDR PC2700/DD går det också?

Det beror helt på ditt moderkort, om du kan använda snabbare minnen (DDR2)! Kolla vad ditt kort stöder för minnessorter! Sen går det bra att blanda minnen, så länge det är sorter som stöds av moderkortet, men datorn kommer att köra med det långsammaste minnets hastighet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu har DDR PC2700/DD 256Mb till en gammal dator. Passar då ett DDR2-minne på den platsen om jag skulle byta ut? Och om jag skulle vilja blanda DDR2 med ett DDR PC2700/DD går det också?

Det beror helt på ditt moderkort, om du kan använda snabbare minnen (DDR2)! Kolla vad ditt kort stöder för minnessorter! Sen går det bra att blanda minnen, så länge det är sorter som stöds av moderkortet, men datorn kommer att köra med det långsammaste minnets hastighet!

Aha, tack då är jag med  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DDR   PC2700 är av typen DIMM 184-pin

DDR2 PC6400 är av typen DIMM 240-pin

Som du ser så finns där inga chanser att det skulle gå att kombinera. 8)

Sant!..... jag tänkte mer på PC2700 - PC3200 t.ex.... det funkar ofta utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie
Det finns moderkort som har både DDR och DDR2 platser men det är inte så vanligt.

Jovisst, men du kan ju ändå inte blanda dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...