Beatdiz Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Jag kör Vista Ultimate och har någon gång under pillandets gång lyckats aktivera skärmförstoraren. Det skedde efter det att jag körde ctrl+alt+del och tryckt på ikonen som kan ge en del hjälp. Då bockade jag i den för att se hur det funkade... När jag sen bockade av den och såg till att den inte skulle fortsätt att aktiveras så gör den det ändå vid varje uppstart. Någon som har ett bra tips på hur jag slipper denna irriterande sak? Tack på förhand. Quote
Venoms Posted April 18, 2008 Posted April 18, 2008 Om du går till Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Hjälpmedel, och väljer Skärmförstoraren, då kommer den att starta upp ett fönster. Där kan du kontrollera vilka alternativ som är markerade. Som standard är "Dockad, överst" och alla på Spårning markerade. Om du klickar på krysset i hörnet så stänger den ner. Edit: Vilken ikon tryckte du på?? Edit2: Det kan även vara så att den ligger minimerad... Quote
Beatdiz Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Om du går till Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Hjälpmedel, och väljer Skärmförstoraren, då kommer den att starta upp ett fönster. Där kan du kontrollera vilka alternativ som är markerade. Som standard är "Dockad, överst" och alla på Spårning markerade. Om du klickar på krysset i hörnet så stänger den ner. Edit: Vilken ikon tryckte du på?? Edit2: Det kan även vara så att den ligger minimerad... Den ikonen jag tryckte på finns i det fönstret där det finns hjälpmedel. Alltså ctrl+alt+del så kommer man till menyn där man kan göra en massa val och där man även startar aktivitetshanteraren. Den knappen jag tryckte på var den lilla "blomman" till vänster på skärmen, har för mig att även tangentbordsinställnmingar finns som en knapp bredvid. Det sjuka är att jag inte hade den igång från början då jag installerade utan det kom i ett senare skede. >Den står INTE ibockad att den ska starta men ändå kommer den upp på skrivbordet jämt.. Lite irriterande vill jag lova.. Vill bara få bort uppstarten av det programmet.. Quote
waxinator Posted April 21, 2008 Posted April 21, 2008 Jag har nu hittat var du klickat... 1. Öppna Kontrollpanelen och Hjälpmedelcenter. 2. Nertill vid "Undersök alla inställningar" 3. Klicka upp den blå texten "Gör informationen lättare att se". 4. Längre ner bockar du ur "Aktivera Förstoringsglas" och "Spara" ! Quote
Beatdiz Posted April 21, 2008 Author Posted April 21, 2008 Underbart.. problemet löst... efter 13 år med PC så lär man sig något nytt varje dag Tack så hemskt mycket för hjälpen. Quote
Recommended Posts