Gå till innehåll

Sökningen i Vista söker inte på min D-enhet


dexter

Recommended Posts

Hej

Jag kör Vista x64 Ultimate,sökte via Vistas searchbar men hitta endat filer på C:

Datorn sökte alltså endast igenom min C: disk och strunta totalt i mina andra diskar (D: F:)

Då undrar jag om de kan vara nån inställning jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja är väl en fråga om vad du anser dig behöva indexerat, och vad du har för burk om den orkar indexera allt avråds av vissa. själv indexerar jag allt 4 hårddiskar på 1TB totalt och märker inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Grooge skriver...med ett litet extra knapptryck...

Indexeringsalternativ - Ändra - Visa alla platser - bocka i alla platser / diskar som skall indexeras.

...tillbaka igen till Indexeringsalternativ - Avancerat - fliken Filtyper - som du ser är inte alla filtyper markerade.

Nertill i samma flik väljer du om även innehållet i filerna skall indexeras (det tar tid...).

Om du nu har ändrat något kan man välja att indexera om alltihopa igen med "Återskapa" i första fliken.

Det är inte själva filerna som det ändras i, utan en Indexfil skapas där alla valda filers egenskaper (och innehåll)

registreras. Denna Indexfil (Windows.edb + hjälpfiler) används sedan för att snabbsöka i över vad som finns

på diskarna utan att behöva gå ut på diskarna och titta igen. Indexfilen är en form av databas placerad på

vald Indexplats.

För att se hur mycket plats Indexeringsfilerna tar så se egenskaper på foldern:

C:ProgramDataMicrosoftSearch  (DataApplicationsWindows  >300MB ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det Sök... -valet har hamnat ovanför Start -knappen.

Du kan där (Påbörja sökning) skriva in valfria sökord och få upp resultaten ovanför.

Via Start -knappens Egenskaper - Startmenyn - Anpassa - kan du ange hur avancerad sökning som skall göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...