eriksundberg Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Kan som sagt inte boota Vista i något läge. Inte ens "felsäkert" läge fungerar. Har nystat fram att det är crcheck.sys som inte laddar vet någon vad kan göra åt detta? Och vad som är felet. Quote
waxinator Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Hummm.. jag har råkat ut för detta ett par gånger... :'( Dags att ta fram Vista-skivan och försöka med att reparera installationen. Efter språkvals-bilden väljer du att Reparera datorn... Quote
Ywayya Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Hej, har samma problem efter att ha försökt att avinstallera SP1-utvärderingen. Min fråga är funkar det med en recovery-skiva typ dem man får från Fujitsu-Siemens? Har kopplat ur disken och kopplat in på en annan dator och kommer nu åt det mesta. Tydligen saknas något i startfilerna. Går dessa att modifiera på något sätt? Vissa filer på disken är låsta om man ej är i systemet. Quote
waxinator Posted April 20, 2008 Posted April 20, 2008 Utan att veta vilken typ av skiva du har, så klarar Recovery-skivor normalt endast av att installera om ett komplett system som det såg ut från fabrik. Jag hade också mina problem i samband med uppdateringar. Senaste gången med SP1 valde jag att installera om från början och få ett rent system... Quote
Recommended Posts