xlntd Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 installerade vistas sp1, tyvärr försvann ljudet. körde systemåterställning så kom det tillbaka. skum bugg, kollade drivrutiner etc allt stod det skulle fungera. kom helt enkelt inte ut på högtalarna. inget kul med htpc och mediacenter som inte ljudet funkar... Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubbe16 Posted April 20, 2008 Share Posted April 20, 2008 Detta kanske hjälper.. http://support.microsoft.com/kb/948481 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wiiken Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Hej! Har samma problem, har avinstallerat allt drivr. mm intallerat igen, samma problem. Tröttnat, nytt ljudkort, >Soundblaster X-fi Xtreme Audio, ingen skillnad. grrr inget ljud Nytt igen USB Trust5,1 external sound card, Grrrrrrrrrrrrrrrr igen samma sak, inget ljud, köra mp3 --> "Det går inte att spela upp filen på grund av ett problem med ljudenheten. Det finns eventuellt inte någon ljudenhet installerad på datorn, ljudenheten används kanske av ett annat program, eller också fungerar inte enheten som den ska. " Trots att Enhetshanteraren visar no problema!!!! > > > /wiik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ea Posted April 22, 2008 Share Posted April 22, 2008 Jag hade samma problem efter min installation. Testade att uppdatera drivrutiner mm. men inget hjälpte. Hade inte tid att bry mig så lät det vara och sen plötsligt efter ca. 2 starter av datorn fungerar det som innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts