Mic Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Hur får man sidpanelen att alltid ligga överst utan att den förhindrar andra fönster att delvis ligga under den, halv synliga? Quote
dexter Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 egenskaper> visa sidopalen alltid överst. om jag nu fatta din fråga rätt. Quote
Mic Posted April 23, 2008 Author Posted April 23, 2008 Den funktionaliteten är inte vad jag är ute efter då fönster som maximeras inte "åker under" sidpanelen utan hamnar kant-i-kant. Quote
waxinator Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Den funktionaliteten är inte vad jag är ute efter då fönster som maximeras inte "åker under" sidpanelen utan hamnar kant-i-kant. Den funktionen är knappast önskvärd eftersom du vid fönstermaximering inte kan flytta fönstret och på så vis komma åt högra delen av fönstret och dess knappar... Quote
Mic Posted April 23, 2008 Author Posted April 23, 2008 Du tänker för mycket i termer av fönster. Tänk dig i stället sidpanelen som att man ritat på ett plan framför alla fönster. Detta "plan" kan man inte interagera med utan interaktionen måste ske via systemikonen i Meddelandefältet (alt via att hålla ner någon modifierare typ Windows-tangenten). Fördelen är att man inte slösar med skärmutrymme men får ända nästan alla fördelar Quote
waxinator Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Jo jag kanske tänker i fönster... med så är detta också windows = fönster... Skaffa widescreen skärmar eller vänta tills Windows 7, för om tillräckligt många kräver denna funktion så kommer den kanske där. Quote
Guest al6 Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Jag stör mig också lite på sidpanelen och har därför den avaktiverad. Tror inte det finns så många inställningar för den, det är nog mer på/av. Den tar upp mycket av skärmen ja. Quote
Recommended Posts