grinders Posted April 23, 2008 Posted April 23, 2008 Hej! När jag startar Winamp brukar jag få ibland felmeddelande som är :Windows -Ingen disk, Exception Processing Message 0xc0000013 Parameters 0x75CB92A0 0x00000004 .. Vet någon vad kan de vara för nånting ? Tacksam för hjälp Quote
mankan Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 Kontrollera i diskhanteraren så att du inte har en "enhets krock", något usb-minne(enhet)/minnes-kort som vill ha samma enhetsbeteckning som en hårddisk. Har du det, så byt enhetsbeteckning på minnet/enheten. Eller har du tidigare spelet upp en fil från ett media (usb-minne/minnes-kort etc) som inte finns inkopplat nu? Testa i så fall att sätta i det. Quote
waxinator Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 Ännu en problem-kompis på Internet: http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=277183 Detta är kanske en lösning för dig också !? http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=256391 Försök att avgöra vilken "Portable Media Player" plugin som är orsak till felen.Stäng av Winamp. Om dessa filer finns så plocka ur dem tillfälligt från WinampPlugins katalogen: ml_pmp.dll (portable media player support module) pmp_usb.dll (usb device support) pmp_ipod.dll (iPod support) pmp_njb.dll (Creative Nomad/Zen support) pmp_p4s.dll (PlaysForSure device support) pmp_activesync.dll (ActiveSync/WindowsMobile device support) Starta upp Winamp igen. Konstatera att felet inte är kvar. Stäng av Winamp igen. Flytta tillbaka ml_pmp.dll till WinampPlugins katalogen. Starta upp Winamp igen. Har felet återkommit ? Om det har det så har du funnit problemfilen... Om inte så stäng av Winamp, och flytta tillbaka alla pmp_*.dll pluginnen en efter en till WinampPlugins katalogen tills felet återkommer. På så vis kan du eliminera den felande pluginnen. Quote
grinders Posted April 27, 2008 Author Posted April 27, 2008 Tack för svar som jag fick hittils! Men problemet förekommer ganska sällan så jag tror inte att de beror på att någon flyttbar minne med musiken i som påverkar saken.Men de med diskhanteraren , kan du förklara de lite mer avancerad för jag är ganska ny användare i Vista och kan inte så mycket med ändringar och så. /Emil Quote
Recommended Posts