Gå till innehåll

Google avinstallation


swerogge

Recommended Posts

Hej.

Är det fler än jag som har problem med att avistallera Googles produkter? De har ju en hel del nu, som vi ju väl känner till!

De problem jag syftar på är att då jag befinner mig i avinstallationens process slutskede så dyker ett litet fönster upp som ber mig att browsa mig fram till nån fil (som ju inte finns, inte som jag kan se nånstans) varav processen stannar upp.

Irriterad som jag känner mig då, så tänker jag (kanske omotiverade? ..vad vet jag?) elaka tankar om Google där jag tänker att de kanske med avsikt gör på det sättet för att folk och fä inte ska ta bort deras "utmärkta" program, för att göra oss mer och mer 'beroende' av dessa.. ungefär som de, liknande, problem som ju kan uppstå och uppstår med vissa Microsoftprodukter.  >:(

Någon här som känner igen sig i problematiken månne? ???

Vänligen, Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Googles ska man passa sig för.

Jag blev spärrad på Googles och det tog ett halvår innan jag kunde använda sökmotorn igen.

Via otaliga mail och annan korrenspondans släppters spärren, men någon förklaring fick jag aldrig.

Jag kunde ta mig förbi spärren via GhostSurf Googles produkter kommer aldrig in i mina datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Googles ska man passa sig för.

Jag blev spärrad på Googles och det tog ett halvår innan jag kunde använda sökmotorn igen.

Via otaliga mail och annan korrenspondans släppters spärren, men någon förklaring fick jag aldrig.

Jag kunde ta mig förbi spärren via GhostSurf Googles produkter kommer aldrig in i mina datorer.

Påminner inte slika beteenden som... hmmm.. jag kommer och tänka på gamla öststaterna där statsapparaterna gjorde som de behagade med folk.

Jobbade själv på Televerket innan det blev Telia å där fanns detta beteende till en del.. "när får jag min telefon inkopplad/lagad?" frågade ju kunderna rätt ofta.. varpå vi sa .."vi har rätt mkt å göra nu så tjaa.. kan nog ta ett par tre månader" -typ- ..förekom ju också att det ramlade ner ett par slantar lite halvdolt ner i vissas fickor så hände det ju att kunden fick snabbare service...  ::)

Ja ja.. det var ju inte det jag skulle snacka om förvisso men... NÅGON SOM VET hur jag kan lösa mitt problem?? ???

VÄNLIGEN!!, Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.  :)

Ta hem CCleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ Du har downloaden till höger där.

Obs! Kryssa bort yahoos toolbar när du installar.

Verktyg < kör avinstallation.

Hoppas de funkar. Annars slänger du mapparna tillhörande programmen i utforskaren. Stäng ccleaner först.

C:Program

C:Documents and SettingsDitt kontoApplication Data

C:Documents and SettingsAll UsersApplication Data

Kan hända du får stoppa processerna innan [Ctrl] [Alt] [Del] eller ännu enklare logga in i felsäkert läge innan du slänger filerna. (Tryck [F8] vid start av datorn.

Sen när de e klart. Starta datorn normalt < kör ccleaner. Både städning och registerstädning.

Om de fortfarande finns fel efter de. Fråga  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja.. det var ju inte det jag skulle snacka om förvisso men... NÅGON SOM VET hur jag kan lösa mitt problem?? ???

Om du talar om vilken applikation det är du har problem med, så kanske det möjligen kan bli lättare att komma med förslag!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj.. nu har det blivit nåt knas efter att jag rensade med CCleaner  :(

"Alla" tecken har blivit uppåtstående rektanglar istället för bokstäver och siffror  :-

Det börjar när jag startar burken (WinXPHome).. då jag ska välja(klicka) på min användarprofil så är redan där tecknen dessa uppåtstående rektanglar, alla, sedan när jag kommit in i min profil så har alla skrivbordikoners beskrivning dessa uppåtstående rektanglar även där, likaså startmenyn och genvägar där. Webbläsaren har även den dessa rektanglar, när jag skriver in websidan som jag ska besöka så blir även dessa uppåtstående rektanglar men däremot är det riktiga tecken inne på webbsidorna, som t.ex. här.. dessutom blir det riktigt då jag skriver här  :).

Knappars tecken på webbsidor funkar också även de som de ska.. skildnaden är att tecknen är trubbiga istället för "förfinade", som de brukar vara.

Innan jag stövlade hit så försökte jag att systemåterställa till en punkt igår, innan CCleaner gjorde sitt jobb, men det misslyckades tyvärr.

Efter att jag skickat iväg denna fråga ska jag ombota systemet medelst F8 vid uppstart och där välja "senaste fungerande konfiguration", till att börja med.. vid negativt resultat av detta så återkommer jag hit å berättar mer.

Trevlig forts. på helgen önskar Roger  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Någon här som känner igen sig i problematiken månne? ???

Jo jag känner igen problematiken och både Google o MS känner dito till det.

Det största problemet brukar vara användare som kär gamla versioner av ditt o datt och inte förmår

sig att installera om med senaste.

Det brukar gå alldeles utmärkt sen att avinstallera.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte kört CCleaner i felsäkert läge?  :o  Ska man inte göra.

Återställ registret med backuppen.

Tack ska du ha Landsfiskalen! Det hjälpte  ;D  Det var nära att jag gjorde en omistallation av systemet.

OK .. då kör jag CCleaner i felsäkert läge nästa gång (det kände jag f.ö. inte till att man ska göra, det borde jag kanske känt till).

Novis som ja är så förstår jag inte varför det behövs felsäkert läge i detta fall.. ???

..begriper ju förståss att det finns vettig anledning till det men av vilken anl. är det?

En sak till förresten.. är det bekant vilken tillämplingsåtgärd i arbetet med CCleaner som ställde till det för mig på det sättet jag beskrev här ovan? ..är det något som bör bockas av i programmet innan man låter CCleaner jobba? ..alltså något som annars förändras/raderas så att resultatet blir som det blev för mig?

Vänligen och Tack säger Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städa INTE i felsäkert läge.  :)

Felsäkert läge. Då e de bara några få processer igång. Så de blir lättare o fixa fel, som att slänga filer o sånnt. Annars i normalläge står de att filen inte går att ta bort. Och de beror på att programmet är igång. Fattar du? Om du kör en registerstädning i felsäkert läge kommer en massa program att sluta funka.

Så kör CCleaner i normalläge.

Som Plun säger.. Du har säkert en massa saker som ska uppdateras.

Börja med java. Följ guiden här.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10539.0

Sen secunia.

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=7842.0

Den uppdaterar inget själv. Den visar va du behöver uppdatera.

Säg te när du e klar me de.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rait-Bra! Då gjorde jag rätt ändå  :) Som Malou skriver så gjorde jag som hon sa, hämtade hem =>jre-6u6-windows-i586-p.exe<= men jag känner mig lite 'bränd' då det blev problem efter jag gjorde en rensning med CCleaner nu senast då alla tecken blev rektangulära fyrkanter.

Jag gör gärna som hon säger, d.v.s. att jag tar bort de äldre Javaversionerna och därefter installerar den nyligen hemtankade nya Javaversionen men... innan jag installerar den nya ska jag alltså göra en Fil och Registerstädning med hjälp av CCleaner som hon sa å det är där jag känner mig lite 'bang' - är alltså rädd för att samma problem uppstår som senast.

Någon.. typ Landsfiskalen eller kanske Malou eller Plun eller.... som har en aning om vilken tillämplingsåtgärd i CCleaner som jag ska se till att hålla ett öga på så att där blir rätt rutor som blir ibockade och rätt rutor som inte blir ibockade? ???

Vill nog helst ha mer klarhet i detta innan jag ska kunna våga gå vidare med Java'n och därefter Secunia.

Önska alla en härlig lördagskväll!!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey jag fattar  :D  ..ser att du vänt på steken, Malou's stek, där hon avser att man ska avinstallera de gamla javorna först innan den nya ska planteras in men jag litar på dig! Jag gör som du säger  :P  ..så får vi se vad som 'händer'.  8)

Ang. CCleaner så ska jag gå in i deras forum å leta där så kanske jag hittar nått vettigt ang. mitt problem som tidigare uppstod med fyrkanterna för att... CCleaner verkar annars vara ett bra program... som rensar upp riktigt regält... å det behöver mitt os!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem o göra så me javan. Bare o kör.  ;D

Uppdatera allt. Även windowsuppdate.

Ja tror de där me fyrkanterna fixar sig självt då.

Skriv va du har för dator oxå. Moderkort, grafikkort mm Så får vi leta nya drivrar oxå.

Vilka googleprogram e de föresten? Lite sent o fråga, men...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man lyckas bli avstängd från Google? Du är den första jag hört om som blivit det.

Både Gmail och deras sökmotor är hur bra som helst. Google apps har jag bara lite erfarenhet av, men för att vara gratis är de helt ok.

När det gäller avinstalationer av program, så fungerar google precis som alla andra. Använd lägg till / ta bort i kontrollpanelen så avregistreras allt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man lyckas bli avstängd från Google? Du är den första jag hört om som blivit det.

Både Gmail och deras sökmotor är hur bra som helst. Google apps har jag bara lite erfarenhet av, men för att vara gratis är de helt ok.

När det gäller avinstalationer av program, så fungerar google precis som alla andra. Använd lägg till / ta bort i kontrollpanelen så avregistreras allt korrekt.

Njäaa.. vet inte om jag sagt att jag blivit "avstängd" från Google det var nog "OlleBull" du kanske syftade på.

Jodå.. visst har jag försökt med vanlig avistallation.. som du beskriver här.. och som jag också beskrev tidigare i denna tråd.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem o göra så me javan. Bare o kör.  ;D

Uppdatera allt. Även windowsuppdate.

Ja tror de där me fyrkanterna fixar sig självt då.

Skriv va du har för dator oxå. Moderkort, grafikkort mm Så får vi leta nya drivrar oxå.

Vilka googleprogram e de föresten? Lite sent o fråga, men...  ;D

Oki.. då kör jag  ;D

Jag uppdaterar oxå - även windowsuppdate trots att jag gjort det nyss(igår)  ;D

Fyrkanterna är sedan igår fixade då jag laddade backuppen från CCleaner, som du föreslog  ;D

SÅ HÄR SER MIN DATOR UT:

Dator:                      (Scaleo 600)

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition

OS Servicepaket Service Pack 2

Internet Explorer 7.0.5730.11

Moderkort

CPU typ                 Intel Pentium 4A, 2533 MHz (4.75 x 533)

Moderkortsnamn FUJITSU SIEMENS D1495

Moderkortschipset SiS 645DX

Systemminne 1021 MB  (DDR SDRAM)

BIOS typ                 Phoenix (10/23/02)

Kommunikationsport Kommunikationsport (COM1)

Kommunikationsport Skrivarport (LPT1)

Bildskärm

Grafikkort                 RADEON 9000 Family  (64 MB)

3D accelerator ATI Radeon 9000 (RV250)

Bildskärm    HP w19 Wide LCD Monitor [NoDB]  (CNC6200HFF)

Multimedia

Ljudkort                 SiS 7012 Audio Device

Lagring:

Hårddisk                                          SAMSUNG SP2514N USB Device

Hårddisk                                          ST380022A  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

Hårddisk                                          WDC WD32 00JB-00KFA0 USB Device

Optisk enhet                                      CyberDrv CW088D CD-R/RW  (48x/16x/48x CD-RW)

Optisk enhet                                      Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device

Optisk enhet                                      HL-DT-ST DVD-ROM GDR8161B  (16x/48x DVD-ROM)

Optisk enhet                                      LG DVD-ROM DRD8160B  (16x/48x DVD-ROM)

Partitioner

C: (NTFS) 76277 MB (35563 MB ledigt)

Input

Tagentbord HID-tangentbordsenhet

Tagentbord Logitech HID-Compliant Keyboard

Tagentbord PS/2 Keyboard

Mus                 HID-compliant Mouse

Mus                 Logitech HID-compliant Touch Pad Mouse

Mus                 Microsoft USB Wireless Mouse (IntelliPoint)

Nätverk

Primär IP adress 80.217.104.36

Primär MAC adress 00-30-05-33-FA-C4

Nätverkskort ADMtek AN983 based ethernet adapter  (80.217.104.36)

Modem                 MSP3885-E 56K PCI Modem

Kringutrustning

Skrivare hp psc 1300 series

USB enhet Allmänt USB-nav (hub)

USB enhet Allmänt USB-nav (hub)

USB enhet USB HID (Human Interface Device)

USB enhet USB HID (Human Interface Device)

USB enhet USB HID (Human Interface Device)

USB enhet USB HID (Human Interface Device)

USB enhet USB HID (Human Interface Device)

USB enhet USB-enhet (sammansatt)

MINA GOOGLE-PROGRAM:

Gmail (ska behållas!)

Google Earth (misslyckad avinstallation där jag blev ombedd att browsa mig till en fil som jag inte finner nånstans)

Google Photo Screensaver (misslyckad avinstallation även där.. där jag blev ombedd att browsa mig till en likadan fil som jag inte finner nånstans)

Google Video Player (vet jag inte vad jag ska ha den till men jag behåller ett tag)

GoogleToolbarNotifier (vet jag inte vad den är till för men lär väl behålla)

Google Updater (behövs väl ?!?!)

GoogleToolbarInstaller4.0.0.002 (Windows Installer-paket)

Vänligen, Rogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där har jag tagit hem och installerat. Jag gjorde en raid på nämnda sida och hämtade hem det (2007-08-17) som var relevant för just min dator:

Scaleo 600 - drivrutinerScaleo 600 VGA Gigab. GV-AF64D-FS 64DDR  ATI Radeon9000 64MB

Scaleo 600 - drivrutinerScaleo 600 Audio Driver

Scaleo 600 - drivrutinerScaleo 600 Flash BIOS

..det jag inte utfört ännu är installeringen av Flash:en.. dels beroende på att jag känner mig lite för osäker på den installen pga att jag hört/läst att det är lätt gjort att klanta till det så att det inte går att starta systemet efter det å där tänkte jag att "det där med att lägga in en ny flash kanske inte så där j_vl_ viktigt trots allt så det skiter jag i"  ;D

Ang. Googleprogrammen tror jag du har rätt ... men nu kan jag inte utföra denna process pga att jag tog bort mapparna i utforskaren ... en annan väg skulle ju kunna vara att installera dem igen för att därifrån avinstallera dem på rätt sätt men jag funderar nu istället på att köra ett Reg-program som tar bort deras överflödiga regnycklar - vad tror du om det Landsfiskalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de funkar behöver du inte flasha bios.  ;D

Enklast att installera om o ta bort dom igen. Om inte de funkar får vi rota i registret.

:)

Eller följ guiden här.

http://support.microsoft.com/kb/314481/sv

Och autostarten hittar du i adresserna nedan.

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRun

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...