Andreas Stenhall Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Ska köpa antingen WinDVD eller PowerDVD, någon som har testat båda och kan komma med några tips om vilken som är bättre eller vad som skiljer dom åt? Quote
hubbe16 Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Hej tror det är lite "smaksak", har testat båda och fastnade till slut för PowerDVD, WinDVD fick jag på köpet med min dator...några år sen, hade en hel del problem med blåskärm i början, upphörde när jag avinstallerade WinDVD, har sedan testat med olika senare versioner med samma resultat, blåskärm då och då, inga sådana problem med PowerDVD, datorn är kanske "allergisk" mot WinDVD (:-)) på den vägen är det, kör enbart PowerDVD i flera datorer utan några problem.. Quote
Manneman Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Själv föredrar jag nog PowerDVD. Jag använder för tillfället Power Cinema då det är det enda som är kompatibelt med mitt TV-kort. Nu är ju Power Cinema fel liknelse, men det är det som sköter min DVD-uppspelning i TV´n just nu. Power DVD har väl rykte om sig att vara aningen stabilare är WinDVD. Skillnaden mellan de båda, rent funktionsmässigt, är nog minimal. Som tidigare svar instämmer jag nog i att det är mer en smaksak. //Mange Quote
Guest mumfie Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Personligen skulle jag nog prova bägge två gratis i trettio dagar för att bilda mig en egen uppfattning men det tar ju förstås en massa tid, sätter nog också mina pengar på Power dvd då jag upplever den rent allmänt som den med bäst kvalitet överlag. Quote
Guest yassin_2999 Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Hej Stenis! Jag har använt alla versioner av PowerDVD och WinDVD sedan 4 år sedan och jag kan lugnt säga att PowerDVD är bäst, speciellt nu när de har släppt version 8. Mycket stabil Sen är det lite smak oxå...t.ex hur design är och hur man hanterar programmet...och hur mycket kraft programmet tar. Quote
Manneman Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Är skillnaden markant eller en smaksak? ;DPersonligen skulle jag nog prova bägge två gratis i trettio dagar för att bilda mig en egen uppfattning men det tar ju förstås en massa tid, sätter nog också mina pengar på Power dvd då jag upplever den rent allmänt som den med bäst kvalitet överlag. Tack för rättningen... var lite virrig där...hehe. //Mange Quote
Andreas Stenhall Posted April 26, 2008 Author Posted April 26, 2008 Att testa dom i 30 dagar fungerar förstås Jag ska ha det enbart för att kunna spela upp bluray-filmer via datorn i väntan på att den kommande Media Center-uppdateringen "Fiji" ska släppas någon gång i framtiden, vilken gissningsvis har inbyggt stöd för att spela upp bluray-filmer. Jag tackar för alla synpunkter och tar tacksamt emot fler kommentarer och synpunkter! Quote
neo Posted May 6, 2008 Posted May 6, 2008 Även jag har testat både WinDVD & PowerDVD och kan bara säga att jag fastnade fort för PowerDVD som jag upplevde som "snabbare". Detta var ju dock version 7 så jag har inte testat nya 8:an och kan därför inte uttala mig om den. Bra spelare för HD-material är det iallafall Nån som testat nya 8:an av PowerDVD förresten och kan ge nån synpunkt på förbättring från 7:an? Quote
Recommended Posts