rainwomen Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 har försökt installera trådlöst tangentbord med tillhörande mus, nu e det så att datorn hittar tangentbordet som funkar som det ska, men musen är död. har använt detta till en annan dator o det har då fungerat felfritt. har installerat drivrutinerna o kollat att de finns i installerade program. (OBS!! jag har kollat batterierna!!) kan någon hjälpa mig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Alla trådlösa enheter har en reset-knapp undertill (eller man får lossa ett batteri) samtidigt som sändaren också har en sådan knapp. Om en enhet inte lyckas para ihop sig så resettar man både sändaren och den felande enheten så brukar det lösa sig. Den redan ihopparade enheten tappar inte kontakten på grund av detta förfarande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rainwomen Posted April 28, 2008 Author Share Posted April 28, 2008 antar att det är connectknappen du menar under sändare/mus/tangentbord? detta har jag redan testad o inget händer. kliar mig rejält i hövvet o fattar nada, har installerat det i andra datorer o det har funkat felfritt. kan det bero på datorn månne? en dell som jag försöker installera tangentbord o mus på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 28, 2008 Share Posted April 28, 2008 Du fick väl med ett program för inställningar och status för de trådlösa ?! Ange gärna mus+tangentbord fabrikat och modellbeteckningar så kan vi lättare hjälpa till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rainwomen Posted April 29, 2008 Author Share Posted April 29, 2008 tangentbordet är av en billig typ som heter silvercrest. drivrutiner ska passa till xp och har oxå gjort det eftersom jag ahft det installerat på en annan äldre dator med xp. har ända tills nu haft ett logitech tangentbord+mus installerat o det har funkat utmärkt, har tyvärr gått sönder så därför vill jag nu ha silvercrest installerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 29, 2008 Share Posted April 29, 2008 Kan det vara ett sådant här? http://www.mysilvercrest.de/en/artikel.php?a=86 Om inte, så finns det fler här! http://www.mysilvercrest.de/en/kategorie.php?k=1 Leta reda på det du har och ladda ner drivers, och prova sedan med dom... dom du har kan möjligen vara gamla! Funkar det ändå inte, så såg jag att det finns svenskt telefonnummer för support.... prova det! Och lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts