Up2 Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Jag börjar bli smått trött på meddelandena man får om Silverlight "som ska göra webben ännu bättre" när jag surfar runt på Microsofts sidor. Vista Team Blog och amerikanska Download center tjatar så fort man kommer dit. När jag frågar Microsoft om jag kan blockera reklamen på något sätt så får jag svaret att det ej går, att de vill att jag ska avinstallera Adobe Flash/Shockwave och avguda Silverlight. Men jag är nöjd med Adobe Flash/Shockwave och tänker inte låta Microsoft stjäla ännu mer makt. Finns det någon som vet hur man lyckas ta bort reklamen (jag har testat Adblock), och framför allt, hur jag kan se videklipp som kräver att Silverlight är installerad på datorn (exempel http://windowsvistablog.com/blogs/windowse...b-browsing.aspx ) Quote
e-son Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Dessvärre är det nog bara att stå ut.... tills någon duktig kodare har tröttnat på skiten, och "hittar på" en "SilverlightKiller" Quote
Adnerzzon Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Dessvärre är det nog bara att stå ut.... tills någon duktig kodare har tröttnat på skiten, och "hittar på" en "SilverlightKiller" Ja, eller så kör man Firefox ,-) http://www.mozilla.com/en-US/ /Anderzzon Quote
Wheninrome Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Jag installerar inte skiten, vill inte ha den och slippa den så kan du göra som så att köra Eldräv....det fungerar oavsett vilket .....det handlar om samma sak fast MS har bakat in lite extre xml-skit i silverlight.....säg nej jså har vi snart ett fungerande sverige... Quote
Up2 Posted May 1, 2008 Author Posted May 1, 2008 Men jag kör redan Firefox version 2.0.0.14 och jag vill verkligen bli av med den Microsoft-skiten. > Quote
Guest Sepe Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Dessa argsinta anti-ms-macanvändare ;D ;D ;D ;D Quote
Adnerzzon Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Men jag kör redan Firefox version 2.0.0.14 och jag vill verkligen bli av med den Microsoft-skiten. > Skummt, jag kör också Firefox men får inte den uppmanningen att installera Silverlight när jag använder den browsern. Den finns bland mina "updates", men jag har inte brytt mig om att installera den. /Anderzzon Quote
Recommended Posts