Gero Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 ...varje gång jag startar om datorn ??? Måste gå till kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Tjänster och välja startmetod "automatisk" där för att aktivera det! Sen vid nästa datoruppstart är det samma visa igen!? Vad kan det vara för fel och hur åtgårdar man det? Tacksam för hjälp. Har XP pro SP3 och IE8 beta 1 Quote
grinders Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Kanske pga att du har IE8 beta? Försök att avinstallera den och återgå till Internet Explorer 7 och se om felet försvinner då. Quote
Gero Posted May 4, 2008 Author Posted May 4, 2008 Kanske pga att du har IE8 beta? Försök att avinstallera den och återgå till Internet Explorer 7 och se om felet försvinner då. Hade samma problem när jag körde IE7. Quote
si3rra Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Vad har tjänsten för status vid uppstarten ? Manuell eller inaktiverad? Har du något 3dje part antivirus alt brandvägg installerad? Quote
Gero Posted May 4, 2008 Author Posted May 4, 2008 Vad har tjänsten för status vid uppstarten ? Manuell eller inaktiverad? Har du något 3dje part antivirus alt brandvägg installerad? Status vid uppstart är"inaktiverad". Har Norton antivirus 2008,Spybot Search & Destroy 1.5.2 samt Ad-Aware 2007 plus-edition version 7.0.2.7 Quote
si3rra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 har ett svagt minne att norton gärna inaktiverar Security Center. Speciellt om man kör deras 360 paket. Edit: Från http://forums.techarena.in/showthread.php?t=890734 "When you installed NAV, you accepted the prompt to make the Norton Security Center the default, overriding Windows Security Center. " Edit2: Detta kanske kan vara en lösning (står iofs 2007, men borde vara snarlikt i 2008) Open NAV2007. On the norton protection center window above Basic PC Security click OPTIONS. On the Norton Protection Center Options window select General Settings Under Windows Security Center alert settings check the box. Show messages from Windows Security Center. Click ok. Close NAV Then open Security Center it should be working as normal. Quote
Gero Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 har ett svagt minne att norton gärna inaktiverar Security Center.Speciellt om man kör deras 360 paket. Edit: Från http://forums.techarena.in/showthread.php?t=890734 "When you installed NAV, you accepted the prompt to make the Norton Security Center the default, overriding Windows Security Center. " Edit2: Detta kanske kan vara en lösning (står iofs 2007, men borde vara snarlikt i 2008) Open NAV2007. On the norton protection center window above Basic PC Security click OPTIONS. On the Norton Protection Center Options window select General Settings Under Windows Security Center alert settings check the box. Show messages from Windows Security Center. Click ok. Close NAV Then open Security Center it should be working as normal. Misstänker också att det kan vara Norton som ställer till det.Tyvärr så hittar jag inte de inställningsmöjligherna,du beskriver,på mitt NAV2008 Quote
Recommended Posts