Lasse B Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 När jag laddat ner Servicepack 3 och datorn startat om blinkar det till en blåp skärm, sedan kommer den svarta skärmen som frågar om jag vill starta i felsäker läge med mera. Kommer Servicepack 3 att komma som prioriterad uppdatering längre fram ?? För mig funkar det ialla fall inte ?? Lasse B Quote
Belsebub Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Du hade inget tema installerat ovanpå xp typ bricopacks eller liknande. Det kan ställa till det ibland om man inte avinstallerar ex. bricopacks först. Quote
Manneman Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Blinkar den blåa skärmen till när windows har startat och sen startar om och "erbjuder" felsäkert läge? Det finns en tråd härinne på forumet hur man söker information i datorns loggar och felsöker efter felaktigheter. Spontant känns det som en drivrutin som inte windows gillar. Mvh // Magnus Quote
Lasse B Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Då jag är dålig på detta, vad menar du med och hur gör man i så fall ??? Lasse Quote
Lasse B Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Kommer det att bli lättare om det kommer på Windows update ?? Lasse Quote
Manneman Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Här har du en länk till Stenis instruktion hur du felsöker efter en blåskärm: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103 Med denna information ges du sedan möjlighet att söka efter bättre drivrutiner till den hårdvara som orsakat problemet. Om det skulle bli bättre när SP3 installeras via Windows Update tvivlar jag på. Mvh // Mange Quote
ruterkung Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 i mitt fall återstälde jag till fabriksinställningar men vänta tills autouppdate kommer............ Quote
ruterkung Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 glömde säga att du har troligen som jag ett moderkort som inte stöder SP3 ......ha en bra dag Quote
Lasse B Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Innebär det att jag då inte kommer att kunna hämta hem Serv Pack 3. Får vara utan den istället. LB Quote
e-son Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Innebär det att jag då inte kommer att kunna hämta hem Serv Pack 3.Får vara utan den istället. LB Nejdå!..... moderkort som inte stöder SP3 har jag inte hört talas om, och troligen ingen annan heller! ;D Har du en dator som klara Windows XP, så kan du också installera SP3! Dina problem kan, som tidigare sagts, möjligen bero på någon/några drivrutiner.... men har du kollat så att SP3 inte redan är installerat? Du säger ju att blåskärmen blinkar till vid omstarten! Quote
Vectra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Vad har du för processor ...är det möjligen en AMD? //Vectra[flash=200,200] Quote
Vectra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Ursäkta ..... Jag har AMD o ändrade detta värdet i registret efter tips från andra från 1 till 4 o det funkar nu! HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppmStart Quote
Manneman Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Ursäkta .....Jag har AMD o ändrade detta värdet i registret efter tips från andra från 1 till 4 o det funkar nu! HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppmStart Kollade nätet lite och det där kom ju oväntat... men en cool lösning trots allt. Snyggt jobbat! Mange Quote
Vectra Posted May 5, 2008 Posted May 5, 2008 Jo...kunde va kul o veta om det hjälpt någon ..... //Roy Quote
Lasse B Posted May 5, 2008 Author Posted May 5, 2008 Hurra Hurr Hurra Vad ni alla är bra. Fantastiska. Jag gick in i registret som någon rekomenderade, och ändrade ett värde från 1 till 4. Nu funkar det. Tackar, Tackar. Lasse B Quote
Recommended Posts