Ado Posted May 6, 2008 Posted May 6, 2008 hej ja har nyligen installerat norton 360 men den vill inte strata med datorn utan jag får göra det manuellt, hur löser jag det? tack på förhand /ado Quote
si3rra Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 Startar det inte alls eller är det "autoprotect" som inte startar automatiskt? Quote
rti Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 hejja har nyligen installerat norton 360 men den vill inte strata med datorn utan jag får göra det manuellt, hur löser jag det? tack på förhand /ado Hej! Ado. vilken vesion av 360 har du, 1.0 eller 2.0 m.v.h. rti Quote
Anki1 Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 hejja har nyligen installerat norton 360 men den vill inte strata med datorn utan jag får göra det manuellt, hur löser jag det? tack på förhand /ado Jag har nya Norton360 och jag tyckte den va konstig i början eftersom jag inte var van vid den. Jag fick göra massa uppdateringar på den. Och när jag tex satt ute på nätet så syntes det på Norto ikonen att det fansn uppdateringar att hämta så man får hålla lite koll. Minns att den "hoppade" ur liksom oxå men nu funkar den TOPPEN. Och den ska ju sköta sig i bakrgrunden, så ställ in den på det om du inte redan har det så. Den talar om så fort det finns uppdateringar att hämta då är det bara att "åtgärda" så fixar den allt. Betydligt bättre än gamla Norton. Jag är nöjd! Lycka till! Quote
rti Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 hej ja har nyligen installerat norton 360 men den vill inte strata med datorn utan jag får göra det manuellt, hur löser jag det? tack på förhand /ado Jag har nya Norton360 och jag tyckte den va konstig i början eftersom jag inte var van vid den. Jag fick göra massa uppdateringar på den. Och när jag tex satt ute på nätet så syntes det på Norto ikonen att det fansn uppdateringar att hämta så man får hålla lite koll. Minns att den "hoppade" ur liksom oxå men nu funkar den TOPPEN. Och den ska ju sköta sig i bakrgrunden, så ställ in den på det om du inte redan har det så. Den talar om så fort det finns uppdateringar att hämta då är det bara att "åtgärda" så fixar den allt. Betydligt bättre än gamla Norton. Jag är nöjd! Lycka till! Hej! Anki1 det är bättre att låta Norton 360 gå automatisk den sköter sig självt skulle de va nåt så får du i vänstra hör en meddelande antingen är den, grön,gul eller röd också kör den back up så slipper du tänka på det. m.v.h. rti. ;D Quote
Ado Posted May 8, 2008 Author Posted May 8, 2008 jag vet faktiskt inte vilken version jag har men hur kan jag se det? det har inte kommit några uppdateringar på länge..men asså det finns ingen ikon på aktivitetsältet heller.. ibland glömmer jag starta den så när jag väl startar den så är det ett litet X på ikonen o då måste jag fixa det.. jag vill att den ska starta automatisk med datorn, ikonen ska vara i aktivitetsfältet när jag startar den.. tack rti Quote
rti Posted May 8, 2008 Posted May 8, 2008 jag vet faktiskt inte vilken version jag har men hur kan jag se det?det har inte kommit några uppdateringar på länge..men asså det finns ingen ikon på aktivitetsältet heller.. ibland glömmer jag starta den så när jag väl startar den så är det ett litet X på ikonen o då måste jag fixa det.. jag vill att den ska starta automatisk med datorn, ikonen ska vara i aktivitetsfältet när jag startar den.. tack rti Hej! Ado klicka på Norton ikonen sen har du i högra hörnet hjälp o support där klickar du så får du upp, Om Norton 360 klicka på den och du får upp din nyckel till programen hur många dagar du har kvar också står det vilken version, på min står det: 2.2.0.2 Ado står det inte samma versions nr så kan du ring upp Norton kundtjänst så skickar dom en länk så att du kan laddaner den nya versionen för att man kan uppdatera den gratis. Jag rekomenderar att du installerar om Norton 360 om den inte startar när du kör igång din dator eller kolla runt så att du inte har stängt av den i vilka program som skall startas eller inte tex windows defender eller någon liknande program du har på datorn. m.v.h. rti Quote
Ado Posted May 8, 2008 Author Posted May 8, 2008 Ja, men ja kunde endast se hur många dagar jag hade kvar, inte vilken version. Men jag slår en pling till norton så ser jag vad de har att säga. tack för all hjälp /ado Quote
Recommended Posts