Gå till innehåll

[LÖST] Installationen avbryts efter två tredjedelar


swerogge

Recommended Posts

Hej.

Har gjort flera försök med att installera SP3 men installationen avbryts efter ca. 2/3-delars installationsförlopp med en följande förklaring att det inte gick att genomföra installationen men ett efterföljande meddelande rekomenderar mig att snarast försöka igen.

Någon här med liknande problem?.. som därefter kanske har lyckats efter eventuellt pillande på något..

Vänligen, Roger Olofsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner hela installationspaketet från microsoft.

Därefter försökte jag installera men icke.... Samma hände mig men jag fick då ett felmeddelande som hjälpte.

Avinstallera microsoft säkerhetsuppdatering    KB925877.

Därefter går det att installera SP3

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har försökt installera SP3 ett flertal gånger utan att lyckas. Får meddelandet att installationen ej lyckats och felmeddelandet 0x80070020. Har någon tips för framgång?

Det finns tydligen en workaround på just den errorkoden! Ta en titt på nedanstående länk, och se om du blir klokare av det!   ;)

http://support.microsoft.com/kb/883825

Edit: Eller stäng helt enkelt av ditt antivirusprograms realtidsskydd medans du uppdaterar!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en AMD-processor? Testa i så fall det jag citerar.... det verkar ha fungerat för ganska många, så här långt!

Jag har AMD o ändrade detta värdet i registret efter tips från andra från 1 till 4 o det funkar nu!

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesIntelppmStart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för utmärkta synpunkter men jag tar tag i det här om några dagar. Har inte gett upp än men jag måste pussta ut ett slag innan fortsättning följer på försök till problemlösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot uppstod ett annat problem efter de misslyckade SP3-installationerna. Snabbstarts-iconerna har blivit stora och jag kan inte ändra tillbaka dem till små trots att jag sett till att "små" är valt som start-iconer.

Någon som möjligen vet nått?

Vänligen, Roger

Se bild:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Lade in en bild som ska illustrera just detta problem med insättning av bild här i detta forum. Klickade alltså på "infoga bild" men sen då....?

Kanke min bild kan förklara bättre?  Du skall nämligen inte infoga bilden i textmassan! Den skall bifogas!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå.. det har jag redan gjort efter ditt tidigare tips, då jag lade in en illustration över mina stora ikoner, så det tackar jag för! =)

Tack för hjälpen! Lade in en bild som ska illustrera just detta problem med insättning av bild här i detta forum. Klickade alltså på "infoga bild" men sen då....?

Kanke min bild kan förklara bättre?  Du skall nämligen inte infoga bilden i textmassan! Den skall bifogas!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen!

Tittade på dina tips waxinator, tack för dem!, när jag gör nästa försök till SP3-install så ska jag, som du föreslår, låta processen få mer tid på sig o kanske dessutom åxå i felsäkert läge + att jag först tar hem SP3-installationsfilen som jag inte tog hem tidigare pga att där står "Nätverksinstallation av Windows XP Service Pack 3 för IT-personal och utvecklare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Tack! Men då vet jag inte vad den där "infoga bild"-knappen är till för..

Tack för hjälpen! Lade in en bild som ska illustrera just detta problem med insättning av bild här i detta forum. Klickade alltså på "infoga bild" men sen då....?

Kanke min bild kan förklara bättre?  Du skall nämligen inte infoga bilden i textmassan! Den skall bifogas!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut! Tack! Men då vet jag inte vad den där "infoga bild"-knappen är till för..

;D Den kan vara lite svår att begripa ja!.... själv har jag användt den till att infoga en bild i textmassan.... men då har jag haft länk till extern bildserver. Jag avfärdade det som bökigt och omständigt!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var en variant som jag inte sett förut... :D

Om du börjar med att avmarkera "Lås aktivitetsfältet" genom att högerklicka längst ner på underlisten, så

kan jag sedan högerklicka inne i Snabbstartsfältet och välja övre alternativet "Visa..." - Stora eller Små ikoner.

Lås sedan Aktivitetsfältet igen.

Jag har tidigare enda sett att man kan ändra storleken på Start-menyns ikoner med hjälp av Egenskaper på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KALAS  ;D Detta fixade biffen! TACK!  ;D ..märkligt att jag inte sett den möjligheten tidigare men är man blind så är man..  ::)

Detta var en variant som jag inte sett förut... :D

Om du börjar med att avmarkera "Lås aktivitetsfältet" genom att högerklicka längst ner på underlisten, så

kan jag sedan högerklicka inne i Snabbstartsfältet och välja övre alternativet "Visa..." - Stora eller Små ikoner.

Lås sedan Aktivitetsfältet igen.

Jag har tidigare enda sett att man kan ändra storleken på Start-menyns ikoner med hjälp av Egenskaper på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KALAS  ;D Detta fixade biffen! TACK!  ;D ..märkligt att jag inte sett den möjligheten tidigare men är man blind så är man..  ::)

Vi är nog många som har missat den möjligheten..... jag bland andra!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag anade en smula- att den skulle länka extern istället för att ladda upp från den egna disken..  :D

Ser bra ut! Tack! Men då vet jag inte vad den där "infoga bild"-knappen är till för..

;D Den kan vara lite svår att begripa ja!.... själv har jag användt den till att infoga en bild i textmassan.... men då har jag haft länk till extern bildserver. Jag avfärdade det som bökigt och omständigt!   ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...