taxe Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Nu har jag ställt frågan på många forum, googlat hela nätet men ingen verkar veta. Klistrar in min fråga, orkar inte skriva allt igen: Nån som kan lösa detta...? Här kommer en godbit som jag inte hittat något svar på. Kör XP pro, när jag startar datorn och kommer till inloggningsskärmen ser jag två konton, mitt och dotterns. Under mitt namn står det: 335 olästa e-postmeddelanden. Om jag sätter pekaren på ovanstående och klickar visas: a@b (1) xxxxxx@hotmail.com (334) Hotmail förstår jag (min skräppostlåda), men: a@b (1) Vad kan detta vara? Så där ja. Förslag någon, ska jag ta på mig dumstruten direkt? Quote
OlleBull Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Ta hem TweakUI så kan du stänga av denna funktion i XP. http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx Så slipper du förhoppningsvis se eländet. Quote
si3rra Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 både a@b & xxx@hotmail visas alltså på samma användare? Kolla i outlook / windows mail så att det inte finns något konto där som heter a@b alt. har det som inställning. Gissar att du aldrig använt outlook express, och det där 1 är välkomstmailet från ms Och kontot är något exempel eller något du lagt in för att testa någon gång. I värsta fall så får du skicka över dumstruten hit Quote
waxinator Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 OlleBulls förslag fungerar säkert, men vill du veta vad som påverkas så.... Om du kör programmet Regedit.exe och letar dig ner i strukturen till följande plats: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUnreadMail ...så ser du dina mail-konton och värdet "MessageCount" med de siffror du fått i inloggningsbilden. Du kan dubbelklicka raden "MessageCount" och skriva in värdet noll i stället för det felaktiga 334. Du kan här även ta bort mail-kontot "a@b" bland raderna genom att högerklicka på det och "Ta bort". Quote
e-son Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Man kan också stänga av tjänsten med ett litet registerhack! Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionUnreadMail] "MessageExpiryDays"=dword:00000000 Edit: Det är exakt samma trick som TweakUI utför! ;D Quote
taxe Posted May 10, 2008 Author Posted May 10, 2008 Tackar för svaren, dumstruten stannar hos mig : Tänk att inte ens världens största sökmotor hittade någonting... Nåväl, efter lite rensning i Outlook (som jag aldrig använder) så löste det sig. Nu åker den ut(Outlook) Guldforum, ni gjorde min lördag Ha en god kväll allihopa! Quote
si3rra Posted May 10, 2008 Posted May 10, 2008 Bra att det löste sig så lätt! Och grattis till dumstruten Quote
Recommended Posts