Jump to content

Recommended Posts

Posted

När jag kör aktivitetshanteraren får jag bara upp en ram med tre fönster som visar nätverksaktivitet.

Ingen meny över huvud taget och därmed ingen möjlighet att se vilka processer som körs och ingen möjlighet att tvångsavsluta program.

Tips på hur jag får fram den riktiga aktivitetshanterarem?

Bifogar bild på hur min "aktivitetshanterare" ser ut.

/Hank

Posted

Tack!

Jag skäms nästan när det var så enkelt.

Du kanske kan det här också. Papperskorgsikonen på desktop töms inte trots att jag tömt den (den ÄR tom altså). Spelar iofs ingen roll, bara lite irriterande.

/Hank

Posted

Det är det enklaste som är svårast att komma på... det verkar för lätt. ::)

Prova med att öppna Skrivbordets "Anpassa" och uppe till vänster "Byt ikoner..."

Se om papperskorgarna har rätt symboler för (full) och (tom).

Prova att markera den som skall vara (tom) och "Byt ikon" till något annat.

Klicka sedan på "Använd standard" igen.

Alternativt så är inte Papperskorgen tom trots att du "Tömt" den. I så fall får vi undersöka det sedan.

Posted

Tack igen, det tricket hjälpte så tillvida att papperskorgen nu ser tom ut. Men, jag fick två ikoner, den gamla som är en genväg och en ny som inte har genvägssymbolen???

/Hank

Posted

Men...

Gjorde ett test igen. Skapade ett textedokument. La det i den tomma paperskorgen och korgen såg då full ut.

Tömde paperskorgen, men den ser fortfarande full ut.

Tillbaka på ruta ett allså.

Posted

Gjort det.

Nu ser den alltid tom ut, oavsett om där finns nåt eller ej. En förändring men kanske inte en förbättring :P