Gå till innehåll

"Äkta" sllipstreaming av SP1 till Office 2007


Recommended Posts

Hej hopp.

Jag har sökt runt på nätet men hittar inget sätt att göra en äkta slipstream av SP1 (eller andra patchar/hotfixar för den delen) till Office 2007.

Guiden Stenis har gjort är ju inte en "äkta" slipstream och medför att Office 2007 inte längre platsar på en CD-skiva...  :(

Kanske det finns ett verktyg någonstans som löser problemet (i värsta fall får man väl bränna en DVD istället)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg till servicepacken i en mapp som heter Updates som finns på Office 2007 skivan så kommer den automatiskt att installera SP1 åt dig.

Det är precis det förfarandet jag beskriver. Det hakbr efterfrågar är slipstream som med SP3 för XP, det vill säga att man från ett SP-paket direkt ersätter ersatta filer i originalinstallationsmediat. Dessvärre så finns det inget sådant tillvägagångssätt för Office 2007 utan det som stöds är att lägga de uppackade uppdateringarna och service packsen i Updates-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre så finns det inget sådant tillvägagångssätt för Office 2007 utan det som stöds är att lägga de uppackade uppdateringarna och service packsen i Updates-mappen.

Om man som jag har separata licenser av Office Home 2007 och Outlook 2007, hur gör man då? Lägger in SP1 i bådas Updatesmappar, eller bara ien av dem?

Tittar jag i installerade uppdateringar, så ligger SP1 under både Outlook och Office Home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sådana fall måste SP1 ligga i båda mapparna eftersom de appliceras under installationen.

Då är frågan om det är värt det? Tar onödigt utrymme.

I mitt nuvarande Vista SP1 installerade jag SP1 för Office 2007 bara en gång, men som jag tidigare skrev syns det ändå under både Office Home och Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sedan nu men jag deployade Office 2007 med SP1 först och sedan när jag skickade ut SharePoint Designer 2007 utan SP1 i Updates-mappen så var jag tvungen att på nytt installera SP1 för att det skulle komma in för SharePoint Designer. Med andra ord är det skillnad på om SP1 installeras efter installationen av Office resp Outlook i ditt fall och om du installerar produkterna från scratch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...