Gå till innehåll

Ny svensk programvarusida! [Webbsajt]


e-son

Recommended Posts

Haha, vilken sida. jag hoppas den är ett SKÄMT och att den fick en sida på idg är ju otroligt!

Handlar ju bara om att sälja licenser av stora kända säkerhetsprogram.

t.ex denna!

"Köp Gratis Spyware"  - som egentligen är: Spybot Search and destroy

Ser inga okända program skrivna av svenskar som skulle kunna behöva publicitet,

då skulle jag hellre rekommendera denna sida: http://www.ssw.nu/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, vilken sida. jag hoppas den är ett SKÄMT och att den fick en sida på idg är ju otroligt!

Handlar ju bara om att sälja licenser av stora kända säkerhetsprogram.

t.ex denna!

"Köp Gratis Spyware"  - som egentligen är: Spybot Search and destroy

Ser inga okända program skrivna av svenskar som skulle kunna behöva publicitet,

då skulle jag hellre rekommendera denna sida: http://www.ssw.nu/

Jag sa aldrig att sidan var bra!    ;)    Det var bara tänkt som ren info! Håller förövrigt med om att det ser ut som en "Reklamsida".... och tydligen är det Symantec som betalar bäst just nu!   ;D   Men, men....sidan är nystartad, så det kanske kan vara idé att hålla ett öga på den!

Edit: Att den fick en artikel på idg.se är faktiskt inte så konstigt.... det är ju mediafolk som ligger bakom sidan! Vilket bara stärker min uppfattnig, att teknikjournalister är mer eller mindre "köpta" av näringslivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Sharware Listan är ju bättre, som någon sa och dom säkerhetsprogram som presenterades, var dom gamla vanliga som sitter i köpta burkar. ZoneAlarms paket är väl ett oskrivet blad och hur man kan rekommendera Lavasofts Ad-aware ett program som sett soptunnan för länge sedan, visserligen gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 8 månader senare...
e-son skrev:

Håller förövrigt med om att det ser ut som en "Reklamsida".... och tydligen är det Symantec som betalar bäst just nu! ;D Men, men....sidan är nystartad, så det kanske kan vara idé att hålla ett öga på den!

Inte bara Symantec som betalar så gör också Lavasoft.

Vi (jag och min kompanjon) blev kontaktade av denne person som tillhandahåller denna sida Mjukvara.exe och ville ha ett samarbete med oss. Kravet från denna person var att han ville ha en banners i sidhuvudet på alla våra sidor som vi har på mitt/vårat hemmaforum dessutom så skulle bannern vara klickbar och länka direkt till vederbörandes sida medans vi enbart skulle få en liten notis väl undangömd på hans sida någonstans. Inte ens den storleksordningen som kan ses på nedanstående sida skulle vi få och dessutom skulle den inte heller få bli klickbar.

http://www.mjukvara.se/Forum-internet

Vi har vid flertalet tillfällen/upprepade mail försökt komma i kontakt med vederbörande för att se om där är något att bygga på. Men vederbörande besvarar inte våra mail.

Tycker detta är mycket oseriöst agerande. Allt denna vill är uppenbarligen att få så mycket trafik som möjligt till sin sida för att komma upp i poängsystemet etc..... för egen del och få bra recensioner från alla håll. Samt att de företagen som finns med på sidan får reklam.

Nä tack oseriösa göre sig icke besvär. Sådant säger vi Nej Tack till :angry:

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...