Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eftersom man experimenterar med programmering vill man såklart testa olika applikationer osv., och därför har jag nu tänkt att försöka använda mig av msdn aa för att kunna installera Vista på min dator.

Körde igång programmet som används för nerladdning och såg de olika delarna som den går igenom och noterade "Install..." längst ner. Visserligen är det ju de jag vill, att Vista ska installera på datorn, men jag vill verkligen inte bli av med min XP-installation.

Därför är nu frågan, hur går det till? Uppgraderar det min XP installation, eller lägger det sig så man har två operativsystem? Hur fungerar det då? Om inte, hur gör jag för att få så jag kan köra båda operativen?

Och visst ja, jag har fått själva nyckeln till programmet, frågan är om man kan använda denna nyckeln på en svensk utgåva av programmet (samma version, fast på svenska då naturligtvis) eller det går bara att användas just till det man laddar ner där?

Nu blev det en del frågor denna gång igen, hoppas ni står ut med mig. :D

PS. MSDN AA får man tillgång till när man går någon teknisk utbildning.

Posted

Jag hade (alternativt har kanske fortfarande) tillgång till MSDN AA och där fanns det då Vista Business Edition. De versioner som finns av Vista på MS`DN AA är fulla versioner och är precis likadana som dom som finns att köpa i affärer. Guiden jag länkade till gäller alltså 100% den version av Vista du har :)