Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoppas det är rätt tråd nu.  ???

Tja, ska bygga en dator till sommaren som ska vara en ren speldata. Bestämt mig för ett Nvidia grafikkort men har hört vissa rykten om att deras nya grafikkort GeForce 9800 GX2 och GeForce 9800 GTX inte verkar vara gjorde för spel. Dom blir för varma etc etc. Så jag undrar om det är någon som har dom och kan berätta hur dom är att spela på och så eller någon som vet.

Och skulle det finnas något annat grafikkort som är bättre för spel så skulle jag bli glad om någon sa det (dock inte kollat grafikkort från Radeon ännu).

Även bestämt mig för minst 4GB i ramminne och undrar om det t.ex. går att ha 8GB i en dator och att den använder det? Hört att Windows XP inte kan använda mer än 3GB men är inte kunnig inom Windows Vista så om någon vet så säg till.

Letar även efter en affär som bygger datorchassin så man kan ha med egen namnteckning med mera eller nån hemsida/affär som säljer snygga fulltower chassin.

Posted

Windows Vista 64-bitars kan alla ha minst 8 GB ram.

Home Basic

8 GB

Home Premium

16 GB

Ultimate

128+ GB

Källa: Microsoft

• 2 weeks later...
Posted

Fortsätter lite till här nu för att se om jag har hittat någonting bra.

Har kollat runt på lite chassin och hittat ganska coola på Thermaltakes hemsida och funderar även på att köpa lide "modds" därifrån senare...

Det jag vill veta är om någon har ellelr har haft nått av deras chassin som skulle kunna svara på om dom är bra eller inte och jag syftar mes på Fulltower. Eller om ni vet någon annan webbsida/affär som säljer chassin.

Sen så skulle det vara kul om någon kunde skriva lite om Nvidia 9 serien.

Tack på förhand!

Posted

Förrästen så har jag mer tips nu :)

Som du kanske hört har jag Vista x64 nu och jag kan säga att det är fruktansvärt bra, så bra att man glömmer att man har det. Alla program funkar och spel flyter på som vanligt - en stor rekommendation att du fixar Vista x64 (någon av alla versionerna).

Posted

Perfekt val :)

Du kommer absolut inte bli missnöjd med x64. Alla program funkar och du ser i aktivitetshanteraren vilka program som kör x86, så du kan som dom säger på apple "köra 64-bitars program sida vid sida med 32-bitars program"

:D